Οι περισσότερες εμπορικές εκτοξεύσεις πραγματοποιούνται σήμερα με τον πύραυλο «βαρέων βαρών» Ariane 5, ο οποίος μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως και 9,5 τόνων.
Για φορτία μεσαίου βάρους, έως τριών τόνων, ο ESA θα αξιοποιεί από φέτος ρωσικούς φορείς, οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί από την δεκαετία του 1960 και εξελίχθηκαν μέχρι σήμερα ως οι πλέον αξιόπιστες πλατφόρμες τοποθέτησης φορτίων σε τροχιά ή μεταφοράς Ρώσων κοσμοναυτών.
Για ελαφρά φορτία έως 1,5 τόνου, η Ευρώπη θα βασιστεί στον πύραυλο Vega, ο οποίος αναπτύχθηκε με ευρωπαϊκή τεχνογνωσία.
Ο Ζαν-Ζακ Ντορντέν επισήμανε πάντως στο AFP ότι τόσο τα ρωσικά Soyuz όσο και ο Vega πρέπει να περάσουν από τυπική διαδικασία πιστοποίησης.
Επιπλέον, η χρήση τριών διαφορετικών πυραυλοφορέων αποτελεί πρόκληση για τον οργανισμό, πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας.
Το σημαντικό όμως είναι ότι η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικούς πυραύλους προσφέρει μεγάλη ευελιξία, τόσο για τα επιστημονικά φορτία του ESA όσο και για τις επιχειρήσεις της Arianespace -της γαλλικής εταιρείας που κατασκευάζει τους πυραύλους Ariane, συνεργάζεται με τον ESA και είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία εκτόξευσης εμπορικών δορυφόρων.
Ένα άλλο σημαντικό γεγονός στο πρόγραμμα του οργανισμού για το 2011 είναι η εκτόξευση του «Γιοχάνες Κέπλερ», ενός ρομποτικού φορτηγού που θα πραγματοποιήσει αποστολή ανεφοδιασμού στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στις 15 Φεβρουαρίου.
Ακόμα, η εκτόξευση των πρώτων δύο λειτουργικών δορυφόρων του Galileo, του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικής πλοήγησης που θα ανταγωνιστεί το αμερικανικό GPS.
Ο προϋπολογισμός του ESA για φέτος ανέρχεται στα 3,99 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 75% προέρχεται από τις χώρες-μέλη του οργανισμού και το 20% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία ο ESA έχει συμφωνία συνεργασίας.
Φέτος, τέλος, η Ρουμανία θα γίνει το 19ο μέλος του οργανισμού, ενώ το Ισραήλ πρόκειται να συνάψει κι αυτό συμφωνία συνεργασίας.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου