ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ!!!

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ "ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ" ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ!

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

ΣΤΗ ΔΙΑΔΑΧΗ ΤΩΝ 12 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ!!

 



Η Διδαχή των Δώδεκα ΑποστόλωνΔιδαχή των ΑποστόλωνΔιδαχαί των αποστόλων ή απλά Διδαχή, είναι ένα πρωτοχριστιανικό κείμενο.
Στην διδαχή απουσιάζει ολο το παραμύθι της καινής!!Και μιλάμε για την Διδαχή που ειναι βασική κολώνα του Εβραιοχριστιανισμού!!
Σ' αυτην οι μαθητές του Ιησού αγνοούν βασικά περιστατικά της Καινής Διαθήκης!!

Πώς καταφέρνει η Διδαχή να περιλαμβάνει διδασκαλίες που συχνά συνδέονται με τον Ιησού χωρίς να επικεντρώνεται ρητά σε αυτόν;

Η Διδαχή μας λέει πόσο πολύ διαφορετικός ήταν ο πρώιμος χριστιανισμός από τον σύγχρονο χριστιανισμό και πόσα από αυτά που πιστεύουν οι χριστιανοί σήμερα εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια πολλών αιώνων μετά την υποτιθέμενη ζωή του Ιησού.

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η ΔΙΔΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΙΜΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ από τον Michael R. Burch

Τι μας λέει η Διδαχή για τον πρώιμο χριστιανισμό, την πρώιμη εκκλησία και τις υποτιθέμενες «διδασκαλίες» του Ιησού;

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό το αρχαίο χριστιανικό βιβλίο, το οποίο θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα πρώιμα χριστιανικά χειρόγραφα εκτός της Βίβλου, ίσως ήδη από το 50-70 μ.Χ. σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς (αλλά όχι όλα), έχω μια ενότητα με τίτλο ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΧΗ; αργότερα σε αυτήν τη σελίδα.

Παρεμπιπτόντως, προφέρεται DID-ah-kay.

Αυτό που βρίσκω πιο ενδιαφέρον στη Διδαχή είναι αυτά που δεν αναφέρει και που πιστεύουν οι σύγχρονοι Χριστιανοί.

Ο συγγραφέας της Διδαχής φαίνεται να μην γνώριζε «μεγάλες ποσότητες» σύγχρονης χριστολογίας:

  • Καμία γνώση για τον θάνατο του Ιησού.
  • Καμία γνώση για τον σταυρό ή τη σταύρωση του Ιησού.
  • Καμία γνώση για την ανάσταση του Ιησού.
  • Καμία γνώση για την ανάληψη του Ιησού.
  • Καμία γνώση για την παρθενική γέννηση.
  • Καμία γνώση της επίγειας διακονίας του Ιησού.
  • Καμία γνώση των θαυμάτων του Ιησού.
  • Καμία γνώση για τον Μυστικό Δείπνο.
  • Καμία γνώση για την Πεντηκοστή.
  • και τα λοιπά.

Ενώ η Διδαχή έχει ονομαστεί «Η Διδασκαλία των Δώδεκα Αποστόλων» και «Η Διδασκαλία του Κυρίου μέσω των Δώδεκα Αποστόλων προς τα έθνη», δεν υπάρχουν στοιχεία ότι βασίστηκε σε οτιδήποτε είπαν οι απόστολοι ή ακόμα και ότι ο συγγραφέας γνώριζε ότι υπήρχαν απόστολοι ή οτιδήποτε είπε ο Ιησούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ελληνικός όρος Διδαχή σημαίνει απλώς «Διδασκαλία» και τα υπόλοιπα μπορεί να προστέθηκαν αργότερα για να δώσουν στο βιβλίο μεγαλύτερη αυθεντία.

Όπως παρατήρησε ο Burton L. Mack στο βιβλίο του « Ποιος Έγραψε την Καινή Διαθήκη» :

Δεν υπάρχει καμία αναφορά στους αποστόλους μέσα στο έργο, ούτε υπάρχουν εσωτερικές ενδείξεις ότι ο συγγραφέας θεώρησε απαραίτητο να επικαλεστεί τους δώδεκα αποστόλους ως πηγή της δικής του αυθεντίας. Ο τίτλος πρέπει να προστέθηκε σε μεταγενέστερη χρονική στιγμή.

Ούτε η Διδαχή αναφέρει ότι κάποια από τις διδασκαλίες της προέρχεται από τον Ιησού. Όπως σημείωσε ένας κριτικός, «ο Ιησούς παρουσιάζεται περισσότερο ως δάσκαλος που πρέπει να ακούγεται παρά ως θεότητα που πρέπει να λατρεύεται». Κι όμως, τα λόγια του Ιησού δεν αναφέρονται.

Επιπλέον, ο συγγραφέας της Διδαχής φαίνεται να μην γνωρίζει ότι υπήρχε κάτι ασυνήθιστο σχετικά με τον θάνατο του Ιησού ή ακόμα και ότι πέθανε, ούτε ότι (υποτίθεται) αναστήθηκε!

Όπως παρατηρεί ο Μακ:

Οι προσευχές της ευχαριστίας (ευχαριστία) για το κοινοτικό γεύμα στα κεφάλαια 9 και 10 είναι σημαντικές επειδή δεν περιέχουν καμία αναφορά στον θάνατο του Ιησού. Ένα πολύ τυπικό σύνολο προσευχών αποδίδεται στο ποτήριο και στο κόψιμο του άρτου, αλλά χωρίς την παραμικρή συσχέτιση αυτού με τον θάνατο και την ανάσταση του Ιησού.

Καμία από τις λέξεις που χρησιμοποιούνται στη Διδαχή σχετικά με την ευχαριστία δεν σχετίζεται με τις αφηγήσεις που βρίσκονται στα συνοπτικά Ευαγγέλια. Η Διδαχή δεν περιέχει καμία αναφορά στην εξιλέωση ή στο αίμα και το σώμα του Ιησού.

Φαίνεται παροδικά περίεργο το γεγονός ότι οι πρώτοι Χριστιανοί είχαν μια ευχαριστία που δεν ανέφερε τον Ιησού να λέει: «Τούτο κάντε στην ανάμνησή μου» και «Τούτο εστί το σώμα μου και το αίμα μου», εκτός αν αυτά τα πράγματα επινοήθηκαν αργότερα στην εξέλιξη του χριστιανισμού.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΧΗ;

Η Διδαχή είναι ένα είδος εγχειριδίου «βέλτιστων πρακτικών» για τις πρώτες χριστιανικές εκκλησίες, που καλύπτει θέματα όπως:

  • Πρακτικές βαπτίσματος.
  • Ευχαριστιακές πρακτικές.
  • Πώς να ξεχωρίσεις έναν αληθινό προφήτη από έναν μαλάκα.
  • και τα λοιπά.

Γιατί η Διδαχή θεωρείται τόσο πρώιμη — ίσως ήδη από το 50-70 μ.Χ.;

  • Ο Άαρον Μιλαβέκ, ειδικός στη Διδαχή , το χρονολογεί στο 50-70 μ.Χ.
  • Όπως παρατήρησε ο Kevin Chen, «...η Διδαχή απεικονίζει μια πολύ πρωτόγονη και πρώιμη δομή της εκκλησίας, με πολλά έθιμα και παραδόσεις που δεν είναι πολύ εκλεπτυσμένες, γεγονός που υποδηλώνει μια πολύ πρώιμη χρονολόγηση, τουλάχιστον για ορισμένα τμήματα».
  • Ο Μπαρτ Έρμαν σημείωσε ότι η Διδαχή «στην τελική της μορφή χρονολογείται συνήθως γύρω στο 100 μ.Χ.».
  • Παρακαλώ σημειώστε την «τελική μορφή» του Ehrman. Έτσι, τα πιο πρωτόγονα μέρη θα μπορούσαν να είναι νωρίτερα και ίσως να έχουμε λάβει μια «ενημερωμένη» έκδοση που είναι ακόμα πολύ πρώιμη, εάν η άποψη της πλειοψηφίας των ειδικών είναι σωστή.
  • Οι πρώτοι εκκλησιαστικοί πατέρες, συμπεριλαμβανομένου του επιδραστικού, αν και διαβόητου, Ευσέβιου Καισαρείας, αναγνώρισαν την ύπαρξη της Διδαχής , με ορισμένους μάλιστα να τη θεωρούν δίπλα στην Αγία Γραφή.

Ωστόσο, το χειρόγραφο χάθηκε μέχρι το 1873. Όπως εξηγεί ο Μπαρτ Έρμαν (με έντονη γραφή, όχι δική μου):

Λίγες ανακαλύψεις χειρογράφων της σύγχρονης εποχής έχουν προκαλέσει την αναστάτωση που προκάλεσε η ανακάλυψη και η δημοσίευση της Διδαχής στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα. Η Διδαχή, που βρέθηκε από τον Φιλόθεο Βρυέννιο το 1873 στη Βιβλιοθήκη του Παναγίου Τάφου στην Κωνσταντινούπολη και εκδόθηκε από τον ίδιο δέκα χρόνια αργότερα, θεωρήθηκε αμέσως ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά λείψανα του πρώιμου Χριστιανισμού εκτός της Καινής Διαθήκης.

Η Διδαχή περιέχει την παλαιότερη σωζόμενη περιγραφική αφήγηση των χριστιανικών τελετουργιών του βαπτίσματος και της ευχαριστίας .

Ο Άλαν Γκάροου πιστεύει ότι η Διδαχή χρησιμοποιήθηκε ως πηγή από τους συγγραφείς του Ματθαίου και του Λουκά, που σημαίνει ότι παρέθεταν τη Διδαχή και όχι το αντίστροφο. Αυτή είναι η εξήγησή του από μια συζήτηση στο ιστολόγιο του Μπαρτ Έρμαν:

Το παζλ που πρέπει να λυθεί είναι ότι τα Διδαχή 1.2-5α, Ματθαίος 5.38-48 και Λουκάς 6.27-36 έχουν μια τριγωνική σχέση. Οι περισσότεροι μελετητές αμφιβάλλουν πλέον ότι η Διδαχή θα μπορούσε να έχει αντλήσει το υλικό της είτε από τον Ματθαίο είτε από τον Λουκά - τι συνέβη λοιπόν; Αυτό που προτείνω είναι ότι ο Λουκάς χρησιμοποίησε την Διδαχή 1.2-5α ως μία από τις πηγές του. Στη συνέχεια, ο Ματθαίος, γνωρίζοντας τόσο την εκδοχή του Λουκά όσο και την εκδοχή της Διδαχής, συνδύασε τα δύο για να δημιουργήσει την τρίτη του εκδοχή. Για την λεπτομερή επεξήγηση του πώς λειτουργεί αυτό, βλ. ExtantQ.

Έτσι, αν μπορώ να ορίσω το «Q» ως οποιαδήποτε φράση που χρησιμοποιείται τόσο από τον Ματθαίο όσο και από τον Λουκά (εκτός από τις φράσεις που βρίσκονται στο Κατά Μάρκον), τότε το Did. 1.2-5a πληροί τις προϋποθέσεις ως ένα σωζόμενο παράδειγμα του «Q». Με αυτή την έννοια, λέω κάτι κοντά στο «Το D είναι μια εκδοχή του Q». Αυτό που θα ήθελα να ερμηνευτεί ότι λέω, πιο συγκεκριμένα, είναι ότι το Did. 1.2-5a είναι ένα σωζόμενο παράδειγμα ενός συνόλου ρητών που χρησιμοποιούνται τόσο από τον Λουκά όσο και από τον Ματθαίο. Δεν κάνω αυτόν τον ισχυρισμό για το υπόλοιπο της Διδαχής επειδή η Διδαχή είναι ένα σύνθετο έγγραφο (όπως διερευνά αυτό το νήμα).

Αν ορίσετε την Ε ως μια οντότητα περίπου 4.500 λέξεων που αντιπροσωπεύει όλο το υλικό που μοιράζονται ο Λουκάς και ο Ματθαίος (αλλά δεν βρίσκεται στο Μάρκο), τότε πραγματικά ΔΕΝ λέω ότι «η Διδαχή διατηρεί υλικό από την Ε ανεξάρτητα από τα συνοπτικά» - επειδή δεν νομίζω ότι υπήρξε ποτέ αυτό το είδος Ε ​​των 4.500 λέξεων. Μερικοί μελετητές έχουν υποστηρίξει ότι τα Διδαχή 1.3-5α είναι λίγο σαν το Ματθαίος 5.38-48 και το Λουκάς 6.27-36 επειδή ΟΛΑ αντλούν από την Ε - αλλά δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό.

Ευχαριστώ που ζητήσατε τη διευκρίνιση. Συγγνώμη για την ανάγκη για τόσο σχολαστική ακρίβεια!

Μου ζητήσατε να σχολιάσω αν η ιδέα ότι ο Ματθαίος και ο Λουκάς γνώριζαν τα εδάφια 1.2-5α είναι μια ασυνήθιστη άποψη. Είναι σίγουρα αλήθεια ότι είμαι ο μόνος ακαδημαϊκός που έχει υποστηρίξει αυτό το επιχείρημα σε επιστημονικό περιοδικό αξιολόγησης από ομοτίμους. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να είσαι ο πρώτος που προτείνει μια ιδέα και του να είσαι κάποιος που ευνοεί μια ιδέα που έχει ήδη εξεταστεί διεξοδικά και έχει κριθεί ανεπαρκής.

Οι περισσότεροι μελετητές συμφωνούν πλέον ότι είναι εξαιρετικά απίθανο η Διδαχή να βασίστηκε άμεσα στον Ματθαίο ή τον Λουκά... κι όμως έχουν κάποιο ξεχωριστό κοινό υλικό. Νομίζω ότι είναι λογικό να εξετάσουμε την πιθανότητα αυτές οι ομοιότητες να οφείλονται στο ότι (αυτό το τμήμα της Διδαχής) αποτελεί πηγή για τα άλλα δύο κείμενα. Ελπίζω να έχω κάνει αξιοσέβαστη δουλειά στην εξερεύνηση αυτής της πιθανότητας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου