Με τον πιο παραστατικό τρόπο περιγράφουν οι αριθμοί τις μονόπλευρες συνέπειες για τους πολίτες – εργαζόμενους – καταναλωτές από την οικονομική κρίση, η οποία κατά πως φαίνεται δεν αγγίζει εκείνους που καθορίζουν τις τιμές σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και υπηρεσίες (ρούχα, αυτοκίνητα, καπνό, ηλεκτρικές συσκευές, κόστος μεταφορών κτλ.).
Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που το 20% των Ελλήνων ανήκουν, από το 2009, στην κατηγορία των νεόπτωχων και που η επίσημη ανεργία για τον Σεπτέμβριο έφτασε το 12,6% ή τους 627.715 (η ανεπίσημη ανεργία εκτιμάται σε τουλάχιστον 4 ποσοστιαίες μονάδες επιπλέον), η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στις αυξήσεις σε τουλάχιστον 11 προϊόντα και υπηρεσίες.