Έγινε αυτοκράτορας της Ρώμης σε ηλικία 17 χρονών και είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα και σκοπίμως διαστρεβλωμένα πρόσωπα της ιστορίας.
Ήταν ένας από τους πιο μορφωμένους αυτοκράτορες, είχε αθώα ψυχή, αγαπούσε τον λαό του, τους πτωχούς και τους δούλους και αφιέρωσε την ζωή του σ’ αυτούς. Πήρε οικονομικά μέτρα υπέρ του λαού, έδωσε δωρεάν στους κτηνοτρόφους κοπάδια ζώων, σε ναυτικούς πλοία, σε γεωργούς εκτάσεις γης κλπ.. με κληρώσεις για να μην θεωρηθεί ότι κάποιος ευνοήθηκε εσκεμμένα!!
Κατήργησε το δικαίωμα ζωής και θανάτου επί των σκλάβων από τους άρχοντες και έδωσε το δικαίωμα στους σκλάβους να κάνουν αγωγές κατά των αρχόντων τους αν τους κακομεταχειρίζονταν. Απαγόρευσε να σκοτώνουν κατά τις μονομαχίες ακόμα και καταδικασμένους σε θάνατο. Έδινε αναστολή εκτέλεσης σε θανατοποινίτες έως ότου αυτοί πέθεναν από φυσικό θάνατο.
Έδωσε στην Νότιο Ελλάδα ανεξαρτησία και απάλλαξε από όλους τους φόρους τους κατοίκους. Το 66 μ.Χ. παραχωρεί την διακυβέρνηση της Καισάρειας στους Έλληνες γιατί κατοικείται κατά πλειοψηφία από Έλληνες.
Λογικό λοιπόν ήταν μετά από τόσα εγκλήματα που έκανε (χρειάζονται πολλές σελίδες για όλα τα καλά μέτρα υπέρ των Ελλήνων, υπέρ των πτωχών και των δούλων) να ξεσηκώσει την οργή των ευγενών, της Συγκλήτου και κυρίως των οπαδών του Σαούλ ή Παύλου.
Οργάνωσαν 7 με 8 συνομωσίες για την ανατροπή του, οι οποίες απέτυχαν γιατί τον στήριζαν οι πτωχοί και οι απελεύθεροι (οι δούλοι που απελευθέρωσε).Οπότε σκέφτηκαν τη συνομωσία του καψίματος της Ρώμης και κατηγόρησαν τον Νέρωνα για να στρέψουν τον λαό εναντίον του.
Ενώ βρισκόταν στο Άντιο, (γενέτειρά του), 50χλμ. μακριά από την Ρώμη, μεγάλη απόσταση για την εποχή εκείνη, ξεσπά η φωτιά στην Ρώμη τέλος Μαρτίου 64 μ.Χ. Ο Νέρωνας ειδοποιήθηκε μόλις την τέταρτη (4) μέρα οπότε είχε καεί η μισή Ρώμη. Πιθανόν να τον ειδοποίησε κάποιος απελεύθερος δούλος που κατάφερε να ξεφύγει από τα μπλόκα που είχαν στήσει μεταξύ Ρώμης και Αντίου. Γιατί κάποιος ή κάποιοι ήθελαν να εμποδίσουν την πληροφόρηση του Νέρωνα. Αυτό το παραδέχονται και οι εχθροί του ιστορικοί Τάκιτος και Σουητώνιος.
Μόλις έφτασε ο Νέρωνας στην Ρώμη, οι δικοί του πήραν θάρρος και έτρεξαν και συλλάβανε αρκετούς με πυρσούς αναμμένους στα χέρια που έβαζαν φωτιά. Αφού σταμάτησε την φωτιά, άρχισε ο ίδιος τις ανακρίσεις και έφθασε σε απόγνωση όταν διαπίστωσε ότι όσοι είχαν συλληφθεί ήταν οργανωμένοι οπαδοί του Παύλου και οι οποίοι κατηγορούσαν ως εντολοδόχους τους, όπως γράφει ο Ρόμπερτ Αμπελέην (που προϋπήρξε του Καλόπουλου, όπως και πολλοί άλλοι), τον αδελφό του Παύλου Κοστοβάρη, τον Παύλο και τον Σενέκα.
Ο Σενέκας ήταν δάσκαλος του Νέρωνα, τον οποίον υπεραγαπούσε και δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ο Σενέκας στράφηκε εναντίον του. Αυτό τον συγκλόνισε τόσο πολύ που όταν βεβαιώθηκε πλήρως, άλλαξε ο χαρακτήρας του.
Αυτό εκμεταλλεύτηκαν μερικοί για να τον βγάλουν ανισόρροπο. Τιμώρησε σκληρά τους συλληφθέντες με τους αναμμένους πυρσούς οπαδούς του Παύλου και μετά από ένα χρόνο που τελείωσαν οι ανακρίσεις κάλε��ε τον Σενέκα και του παρουσίασε όλες τις αποδείξεις της ενοχής του για το κάψιμο της Ρώμης και μετά από αυτό ο Σενέκας αυτοκτόνησε. Ο Παύλος το έσκασε και συνελήφθη δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Σενέκα, και κανείς ιστορικός δεν γράφει για το τέλος του, παρά μόνον οι εβραϊκής καταγωγής πρώτοι χριστιανοί, έχουν γράψει την δική τους εκδοχή για να τον προβάλουν ως Μέγα.
Όταν ανέτρεψαν και δολοφόνησαν τον Νέρωνα (ο φίλος του Παύλου ο Γάλβας που έγινε αυτοκράτωρας), δεν τόλμησαν να τον περιφρονήσουν ούτε νεκρό, γιατί φοβήθηκαν την οργή του λαού. Του έκαναν μεγαλοπρεπέστατη κηδεία η οποία κόστισε κατά τον Σουητώνιο 200.000 σιστέρτια, ποσό μεγάλο για την εποχή του. Τον κάλυψαν επίσης με λευκές χρυσοκέντητες χλαμύδες,για να δείξη η Σύγκλητος στον λαό ότι τον σεβόταν.
Αν είχε κάψει ο Νέρωνας την Ρώμη ο λαός θα το γνώριζε και θα ικανοποιείτο για τον χαμό του πράγμα που δεν έγινε. Όπως γράφει ο Σουητώνιος, για πολλά χρόνια οι απλοί πολίτες της Ρώμης πήγαιναν την Άνοιξη και το Καλοκαίρι και στόλιζαν με λουλούδια τον τάφο του Νέρωνα.
Τελειώνω θυμίζοντας ότι ο Νέρωνας ήταν τελείως ανεξίθρησκος και όχι μόνον δεν εκδίωξε κανέναν, αλλά ούτε πρόσβαλε ποτέ άνθρωπο άλλης θρησκείας για την πίστη του. Επίσης, να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι κάλεσε τους πυρόπληκτους, τους φιλοξένησε και τους στέγασε στα ανάκτορά του μέχρι να τους αποκαταστήσει. Τη δε μητέρα του τη σκότωσε πράγματι (όπως λες) γιατί ήθελε να τον έχει υποχείριό της μαζί με τον Σενέκα.
Η ιστορία που μας διδάσκουν στα σχολεία είναι σύμφωνη με τα «χριστιανικά ιδεώδη».
Αθηναίος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου