ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ!!!

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ "ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ" ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ!

Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ!!ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΟΤΕ!!

 




Ο Ιησούς όπως τον γνωρίζουμε - ο Ιησούς του 
Χριστιανισμού - σίγουρα δεν υπήρχε. Οι περισσότεροι μελετητές πιστεύουν ότι ο Ιησούς ήταν πραγματικός , αλλά η έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων υποστηρίζει την ιδέα ότι εφευρέθηκε  . Κανένας ιστορικός του πρώτου αιώνα δεν αναφέρει τον Ιησού, παρόλο που υπάρχουν συγγραφείς που γράφουν (επιτέλους) για τις εβραϊκές ανησυχίες. Δεν υπάρχουν ρωμαϊκά αρχεία που να αναφέρουν τον Ιησού  . Όχι μόνο όλα αυτά, αλλά δεν υπάρχουν χριστιανοί μάρτυρες του Ιησού. Όλα τα Ευαγγέλια είναι ανώνυμα και γράφονται από φίλους-φίλους και κανένα δεν είναι γραμμένο στο πρώτο άτομο. Επίσης, ο Paul (ο οποίος συνέταξε 13 από τα 27 βιβλία της NT) δεν συνάντησε ποτέ τον Ιησού, εκτός από ένα όραμα  Είναι επίσης γραμμένα σε πολύ ικανά ελληνικά (η γλώσσα των μεταγενέστερων μεταφραστών), και όχι στα εβραϊκά (η γλώσσα των αρχικών μετατροπών, εκτός του Παύλου). 


Οι πρώτοι Χριστιανοί δεν ήξεραν πότε γεννήθηκε ο Ιησούς (η ημερομηνία γέννησής του δεν αποφασίστηκε για εκατοντάδες χρόνια, το 354 
μ. ) και δεν ήξερε πού θάφτηκε. Οι άνθρωποι αμφισβήτησαν την ύπαρξή του από τον πρώτο αιώνα και, παρά τη δημοτικότητα του Χριστιανισμού, υπάρχει μια σύγχρονη αναβίωση ανθρώπων που δεν πιστεύουν στην ίδια την ύπαρξη του Ιησού σήμερα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άπιστοι είναι η αρχή του Χριστιανισμού. Υπάρχουν όμως πολλές θεωρίες ως προς το πώς μπορεί να έχει προκύψει ο Χριστιανισμός χωρίς ιστορικό σωτήρα. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό, δεδομένης της ομοιότητας του Ιησού με προηγούμενες θρησκείες σωτών και ειδωλολατρικές ιστορίες για τους θεούς, ότι ολόκληρη η ιστορία του Ιησού είναι μια επανεγγραφή, με εβραϊκούς τόνους, ρωμαϊκών και "ειδωλολατρικών" μύθων που υπήρχαν στην αρχή του πρώτου αιώνα..Κανένας ιστορικός του πρώτου αιώνα δεν αναφέρει τον Ιησού. Ο Suetonius (65-135) δεν το κάνει. Ο Πλίνιος ο Νεότερος αναφέρει μόνο Χριστιανούς (Παυλιστές) χωρίς σχόλιο για τον Ιησού. Εκεί ήταν χριστιανοί , αλλά και οι ίδιοι έχουν μόνο ακούσει για τον Ιησού (και δεν ξέρω πότε γεννήθηκε, ή όπου θάφτηκε). Αργότερα, ο Τακίτης αναφέρει έναν Ιησού, αλλά είναι πιθανό ότι μετά από έναν αιώνα χριστιανικού κηρύγματος ο Τακίτης απλώς αντιδρούσε σε φήμες, ή μάλλον μιλούσε για έναν από τους πολλούς άλλους Μεσσίας της εποχής. Ο Ιωσήφ, ένας μεθοδικός, ακριβής και αφοσιωμένος ιστορικός της εποχής αναφέρει λεπτομερώς τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, τον Ηρώδη, τον Πιλάτο και πολλές πτυχές της εβραϊκής ζωής, αλλά δεν αναφέρει τον Ιησού. Η έλλειψη αποδείξεων οδήγησε έναν Χριστιανότον τρίτο αιώνα να σφυρηλατήσει το Testimonium Flavianum , στο όνομα του Ιωσήφ.

«... το διάσημο Testimonium Flavianum που αποδίδεται στον Josephus ... σίγουρα δεν εμφανίστηκε στην έκδοση του Josephus που διάβασε ο Origen στις αρχές του τρίτου αιώνα. Ο Eusebius το «παραθέτει» από τον Josephus, και εμφανίζεται σε χειρόγραφα του Josephus που αντιγράφηκαν μετά από εκείνη την εποχή. "

« Απίστευτο συρρικνωμένο γιο του ανθρώπου: Πόσο αξιόπιστο είναι η παράδοση του Ευαγγελίου; » από τον Robert M. Price ( 2003 ) 9

Εκτός από αυτό, ο Ιωσήφ αναφέρει κάποτε έναν Ιησού, αλλά δεν δίνει άλλες πληροφορίες από το ότι είναι αδελφός του Τζέιμς. Ο Ιησούς δεν ήταν ούτε ένα ασυνήθιστο όνομα. Justus, ένας άλλος Εβραίος ιστορικός που έζησε στην Τιβεριάδα (κοντά Kapernaum, ένας χώρος ο Ιησούς συχνάζουν σύμφωνα με το NT ) δεν αναφέρει τον Ιησού ούτε οποιαδήποτε από τα θαύματά του. Μόνο στην απόδειξη των μεταγενέστερων συγγραφέων, που γράφουν για παλαιότερες εποχές, βρίσκουμε έναν Ιησού. Ο καθηγητής Ehrman, ειδικός στις πρώτες πηγές του πρώτου αιώνα, το εξηγεί:

«Ένα από τα εντυπωσιακά και, για πολλούς, εκπληκτικά γεγονότα για τον πρώτο αιώνα είναι ότι δεν έχουμε ρωμαϊκούς δίσκους, οποιουδήποτε είδους, που να πιστοποιούν την ύπαρξη του Ιησού. Δεν έχουμε πιστοποιητικό γέννησης, αναφορές στα έργα ή τις πράξεις του, ούτε απολογισμούς της δίκης του, ούτε περιγραφή του θανάτου του - ούτε αναφορά σε αυτόν με οποιονδήποτε τρόπο, σχήμα ή μορφή. Το όνομα του Ιησού δεν αναφέρεται καν σε καμία ρωμαϊκή πηγή του πρώτου αιώνα. 10 [...] Αλλά όπως και με τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των ανθρώπων που έζησαν και πέθαναν τον πρώτο αιώνα, δεν εμφανίζεται στα αρχεία του ρωμαϊκού λαού. "

Σφυρηλατημένο " από τον Bart Ehrman ( 2011 ) 11

Τώρα, δεν θα ήταν δίκαιο σε αυτό το σημείο να μην αναφέρουμε ότι ο καθηγητής Ehrman πιστεύει σε έναν ιστορικό Ιησού. Το λέει έτσι, και συνάγει ότι η όλο και πιο συχνή άρνηση της ίδιας της ύπαρξης του Ιησού είναι ασέβεια 11 . Έχει ένα νέο βιβλίο για το θέμα - Ο Ιησούς Υπήρχε (2012), όπου εκθέτει τα επιχειρήματά του (και εν συντομία, είναι το πιο αξιόπιστο το Ευαγγέλιο του Ματθαίου ). Ο Ehrman είναι ένας κριτικός στοχαστής που δεν διστάζει καθόλου να διαλύσει την ψευδαίσθηση στην αναζήτηση της αλήθειας. Εάν πιστεύει ότι ο Ιησούς υπάρχει, τότε αξίζει σοβαρά να εξετάσουμε τη γνώμη του. Αυτή η σελίδα συνεχίζεται ως εξήγηση του πώς μπορεί να προκύψει ο Χριστιανισμός αν δεν υπήρχε Ιησούς ανεξάρτητα από το αν υπήρχε ή όχι.

1.2. Δεν υπήρχαν Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιησού 12

Τι είναι το πιο εκπληκτικό από την έλλειψη των αναφορών του πρώτου αιώνα με τον Ιησού είναι ότι τα ίδια τα ευαγγέλια δεν αναφέρομαι στο πρώτο χέρι ιστορικές πηγές, είτε 13 .

Εξώφυλλο βιβλίου«Τα τέσσερα Ευαγγέλια που τελικά την έκαναν στην Καινή Διαθήκη, για παράδειγμα, είναι όλα ανώνυμα, γραμμένα στο τρίτο πρόσωπο για τον Ιησού και τους συντρόφους του. Κανένα από αυτά δεν περιέχει μια αφήγηση πρώτου προσώπου ("Μια μέρα, όταν ο Ιησούς και εγώ πήγαμε στο Καπερναούμ ..."), ή ισχυρίζεται ότι γράφτηκε από αυτόπτη μάρτυρα ή σύντροφο ενός μάρτυρα. Γιατί λοιπόν τους αποκαλούμε Matthew , Mark , Luke και John ; Διότι κάποια στιγμή τον δεύτερο αιώνα, όταν οι πρωτο-ορθόδοξοι Χριστιανοί αναγνώρισαν την ανάγκη για αποστολικές αρχές, απέδωσαν αυτά τα βιβλία σε αποστόλους ( Ματθαίος και Ιωάννης ) και στενούς συντρόφους αποστόλων ( Μάρκος, ο γραμματέας του Πέτρου · και Λουκά , ο ταξιδιώτης σύντροφος του Παύλου). Οι περισσότεροι μελετητές σήμερα έχουν εγκαταλείψει αυτές τις ταυτοποιήσεις και αναγνωρίζουν ότι τα βιβλία γράφτηκαν από αλλιώς άγνωστους αλλά σχετικά καλά μορφωμένους Ελληνόφωνους (και γραπτούς) Χριστιανούς κατά το δεύτερο μισό του πρώτου αιώνα. "

Lost Christianities " του Bart Ehrman ( 2003 ) 4

Ο Ehrman επισημαίνει ευγενικά ότι τα Ευαγγέλια δεν ήταν πλαστά που γράφτηκαν από άγνωστους ανθρώπους - ήταν ανώνυμα και ήταν μια περίπτωση ψευδούς αποτίμησης 13 από τους Χριστιανούς αργότερα, αυτό ήταν η αιτία της λανθασμένης κατεύθυνσης που κράτησε πολλές εκατοντάδες χρόνια.

Έτσι, κανένα από τα τέσσερα Ευαγγέλια δεν είναι γραμμένο από αυτόπτες μάρτυρες, και τα γραπτά του Παύλου (που αποτελούν σχεδόν τα μισά από τα συνολικά βιβλία της Καινής Διαθήκης, 13 από 27) είναι επίσης τα γραπτά κάποιου που απλώς είχε ένα όραμα για τον Ιησού, αλλά που δεν τον γνώρισε ποτέ. Αυτή η πολύ περίεργη κατάσταση δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά με τη χριστιανική ιστορία και ορισμένοι ακαδημαϊκοί σημείωσαν ότι " αυτή η εκπληκτικά πλήρης απουσία αξιόπιστου ευαγγελικού υλικού " τείνει να υποστηρίζει τη θεωρία ότι δεν υπήρχε ποτέ ιστορικός Ιησούς ..Οι ιστορίες για τη γέννηση του Ιησού στη Βίβλο περιέχονται στα Βιβλία του Ματθαίου και του Λουκά. Αυτοί οι δύο λογαριασμοί έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους σε πολλά σημεία . Πολλά στοιχεία είναι σίγουρα αναληθή. Δεν υπάρχουν ρωμαϊκά αρχεία που να πιστοποιούν τη γέννηση (ή τη ζωή) του Ιησού 3 . Γεγονότα όπως η δολοφονία του Βασιλιά Ηρώδη κάθε αρσενικού παιδιού δεν συνέβησαν 14 , 15 - κανένας από τους εχθρούς του Ηρώδη δεν το αναφέρει, για παράδειγμα, παρά τη συνηθισμένη τεκμηρίωση των πολλών αδικημάτων του πολύ μικρότερης φύσης. Επίσης μη ιστορική είναι η περίεργη ρωμαϊκή απογραφή που απαιτείται (για ποιο λόγο;) όλοι να πάνε σε πόλεις που σχετίζονται με τους προγόνους τους 14 . Όμως παρόμοιες ιστορίες υπάρχουν για προηγούμενους ειδωλολατρικούς σωτήρες-θεούςΟμοίως με την Παρθένο Γέννηση, η οποία τώρα έχει αποδειχθεί ότι είναι απλώς μια εσφαλμένη μετάφραση που προέρχεται από το Septuagint. Και τι γίνεται με τους 3 σοφούς που ακολουθούν το λαμπρό αστέρι στη γενέτειρα του Ιησού, φέρνοντας δώρα; Άλλοι αστέρες της εποχής, οι οποίοι ηχογράφησαν σχολαστικά πολλά αστρικά γεγονότα, δεν το πρόσεξαν 14 , 16 . Πρόκειται για μια ιστορία της Ζωροαστρικής , ακόμη και μέχρι τις λεπτομέρειες των 3 δώρων, που αντιγράφηκαν από Χριστιανούς και φτιάχτηκαν για τον Ιησού. Οι ιστορίες της γέννησης του Ιησού είναι ξαναγράψεις, εκσυγχρονισμοί, προηγούμενων ιστοριών από παλαιότερους ειδωλολατρικούς μύθους. Αυτά τα γεγονότα οδήγησαν μερικούς μελετητές να αμφιβάλλουν για ολόκληρη την ύπαρξη του Ιησού .

37 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έρασμος: «Βάλε μπροστά σου τον Χριστό ως τον μοναδικό σκοπό όλης της ζωής».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    3. Well then it's a good thing you vile Motherfuckers came and finished everything off, copied everything our philosophers thought and build on top of our temples and places of worship, giving the new atrocities Hebrew names, you bags of excrement, you vile Neanderthals played the biggest role in the extinction of everything hellenic and the introduction of soul slavery and moral decay, you bags of feces deprived past and future generations of the continuation and appreciation that's called knowledge, self respect as well as pride (and I do not mean the type of pride you subscribe to) but the type of pride that we were as people minus your type, (destructive, unappreciative, brute, uneducated assholes)

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΡΕ ΗΛΙΘΙΕ ΓΙΑΤΙ ΓΕΜΙΖΕΙΣ ΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΜΟΥ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ΠΑΛΙ ΣΟΥ ΒΑΛΑΝΕ ΚΩΛΟΔΑΧΤΥΛΟ ΚΑΙ ΣΚΟΥΖΕΙΣ ΡΕ ΓΥΦΤΟΠΡΟΞΕΝΕ
    ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΝΑ ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΕΙΣ ΗΛΙΘΙΕ ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΕ ΓΥΦΤΟΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
    Ο ΔΙΑΣ Ο ΑΙΜΟΜΙΚΤΗΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΗΣ ΚΤΗΝΟΒΑΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΗΛΙΘΙΕ ΤΡΙΜΑΛΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΑΝΩΜΑΛΑΡΕΣ ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ΤΟΥΣ

    Ιησούς: οι μαρτυρίες

    Μια θεώρηση του θέματος καταδεικνύει ότι οι μαρτυρίες αυτές προέρχονται από τέσσερις ανεξάρτητες πηγές (και άρα εντελώς αξιόπιστες και επαληθεύσιμες): α) από χριστιανικές, φιλικές πηγές β) από Ιουδαϊκές, εχθρικές γ) από αιρετικές δ) από εθνικές εχθρικές ή ουδέτερες.

    α) Από χριστιανικές φιλικές πηγές που αναφέρονται στον Ιησού και το έργο του, έχουμε περί τις 16 μαρτυρίες. Έχουν κάποια σημασία, γιατί όλοι αυτοί οι συγγραφείς, πριν γίνουν χριστιανοί ήσαν ειδωλολάτρες εθνικοί, όχι Ιουδαίοι του 1ου μ.Χ. αι. Χρονολογούνται ανάμεσα στο 110-200 μ.Χ. Σ’ αυτούς συγκαταλέγονται οι Αποστολικοί Πατέρες: Πολύκαρπος, Ιγνάτιος Αντιοχείας, Κλήμης Ρώμης, ο συγγραφέας της επιστολής Βαρνάβα, και οι Απολογητές: Κοδράτος (γ. 125 μ.Χ.), Αριστείδης (γ. 150 μ.Χ.), Ιουστίνος ο μάρτυς (γ. 150 μ.Χ.), Ηγήσιππος (γ. 170 μ.Χ.) και οι Θεόφιλος, Τατιανός, Μιλτιάδης, Μελίτων Σάρδεων, Τερτυλλιανός (2ο μισό του 2ου αι.). Ακόμα ο Κλήμης Αλεξανδρεύς, ο Ειρηναίος και φυσικά, ο χαλκέντερος Ωριγένης ο ιδρυτής της θεολογίας όπως γενικά θεωρείται.

    β) Πρώιμες συγκεκριμένες Ιουδαϊκές μαρτυρίες για την ύπαρξη του Ιησού και την δράση του, τους μαθητές του, τα θαύματά του, το θάνατό του και την πίστη των μαθητών του σ’ αυτόν ως μεσσία, έχουμε από τον Ιουδαίο ιστορικό Φλάβιο Ιώσηπο - που γύρω στο 93-94 μ.Χ. στις Αρχαιότητές του (XVIII, 3, 3) μιλάει για τον Ιησού ως σοφό άνθρωπο, δάσκαλο και «ποιητή παραδόξων έργων» (θαυμάτων), και ότι ο Πιλάτος τον καταδίκασε να πεθάνει στο σταυρό. Παρόλο που το σχετικό χωρίο γνωστό και ως Testimonium Flavianum αμφισβητήθηκε ως νόθον, οι έγκυροι μελετητές του Ιώσηπου, όπως ο Geza Vermés, ο S. Pines, ο J. Klausner και ιδίως ο H.St. Thackearay (Josephus, The Man and the Historian, 1929) δέχονται ότι είναι γνήσιο στον πυρήνα του, αφού περιέχει πολλά χαρακτηριστικά στοιχεία της γλώσσας του. Εξ’ άλλου μετάφραση του Ιωσήπου στην Αραβική του 10ου μ.Χ. αι. που ανακαλύφτηκε πρόσφατα, περιέχει τα βασικά στοιχεία της μαρτυρίας του Ιώσηπου, όπως και οι Σλαβονικές μεταφράσεις του. Ακόμα και ο Γιάννης Κορδάτος, ο μαρξιστής ιστορικός, δέχεται ότι ο Ιώσηπος έγραψε για το Χριστό (σελ. 50). Το χωρίο του Ιωσήπου αν αφαιρέσει κανείς το κείμενο το εντός των αγκύλων που θεωρείται υποβολιμαίο από κάποιον Χριστιανό αντιγραφέα, έχει ως εξής:

    «Εκείνη την εποχή περίπου υπήρχε ο Ιησούς, ένας σοφός άνθρωπος [«αν είναι σωστό να τον ονομάσουμε άνθρωπο] διότι ήταν ένας που έκανε θαυμαστά έργα. [ένας δάσκαλος ανθρώπων οι οποίοι εδέχονταν την αλήθεια μ’ ευχαρίστηση]. Συγκέντρωσε γύρω του πολλούς από τους Ιουδαίους και πολλούς από τους εθνικούς... «Όταν, λοιπόν ο Πιλάτος τον καταδίκασε σε σταυρικό θάνατο αφού παραπέμφθηκε από τους άρχοντές μας, εκείνοι που τον αγαπούσαν δεν χάθηκαν...»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Επίσης, ο Ιώσηπος, μνημονεύει πιο κάτω, και τον Ιάκωβο ως αδελφό του Ιησού του αποκαλούμενου Χριστού (XX, 9, 1) πράγμα που προϋποθέτει την πρώτη μαρτυρία του. Γράφει επί λέξει: «Ο αρχιερεύς Άνανος συνεκάλεσε το Σάνχεδριν των κριτών και προσήγαγε ενώπιον των, τον αδελφόν του Ιησού του καλουμένου Χριστού, του οποίου το όνομα ήταν Ιάκωβος». Γνωρίζει ακόμη ο Ιώσηπος και τον Ιωάννη το βαπτιστή, το θάνατό του από τον Ηρώδη τον Αντύπα, το βάπτισμά του, και το χριστιανικό βάπτισμα (XVIII, 116-9). Οι δύο τελευταίες μαρτυρίες, είναι πέραν πάσης αμφιβολίας γνήσιες και ουδέποτε αμφισβητήθηκαν σοβαρά από κανέναν.

    Από το Ταλμούδ γύρω στο 90-100 μ.Χ., και μετέπειτα, τον 2ο μ.Χ. αιώνα, έχουμε σαφείς μαρτυρίες για τον Ιησού και για την εχθρική στάση των Φαρισαίων και Ιουδαίων απέναντί του, για τις παραβολές του, τα θαύματά του και το θάνατό του.

    Διαβάζουμε ότι ο Ιησούς (Γεσού) κρεμάστηκε (δηλ. σταυρώθηκε) παραμονή του Πάσχα, επειδή ασκούσε μαγεία και παραπλανούσε το λαό (Sanhedrin 43α. 10, 11. 7, 12)». Την παραμονή του Πάσχα εκρέμασαν τον Ιησού της Ναζαρέτ. Επί 40 ημέρες ένας κήρυκας βάδιζε μπροστά και έκραζε! «Πρέπει να λιθοβοληθεί γιατί εξασκούσε μαγεία, αποπλανούσε τον Ισραήλ και τον παρέσυρε σε ανταρσία...» Αλλού, αναφέρεται, ότι είχε 5 μαθητές, και ότι θεράπευαν ασθενείς δια του ονόματός του. (Αναφέρονται 5 προφανώς, γιατί και άλλοι διάσημοι ραβίνοι π.χ. Ζακκάϊ και Ακίμπα, είχαν μόνο 5 μαθητές). Ακόμη ότι δίδασκε αιρετικές διδασκαλίες (β. Sanh. 103α β. bar. 17α-β).

    Αναφέρεται επίσης στο Ταλμούδ, ως «Γεσού μπεν πανδέρα» (β. Abbot Zar. 16β). Η τελευταία λέξη, σύμφωνα με τους μελετητές πρέπει να είναι παραφθορά της ελληνικής λέξης παρθένος. Πρόκειται για ειρωνικό σχόλιο των ραββίνων και από εκεί το ξεσήκωσε προφανώς, αργότερα και ο Κέλσος, κατηγορώντας τον Ιησού ως νόθο γιο, κάποιου ρωμαίου τάχα στρατιώτη Πάνθηρα. Κατά τον ειδικό εβραίο μελετητή Γ. Κλάουσνερ, «οι μαρτυρίες του Ταλμούδ είναι σαφείς: Ο Ιησούς ήταν ιστορικό πρόσωπο, και εν μέρει επιβεβαιώνουν κάποια σημεία των Ευαγγελίων». Άλλες αναφορές, μας λέγουν ότι εκτελέστηκε από τον Πόντιο Πιλάτο, στο 33ο έτος της ηλικίας του (Gemova Sanhedrion fol. 107, 43 bavaita, tract. Schabbat. Fol. 104. Πρβλ. R.T. Herford, Christianity in Talmud and Midrash).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. γ) Από τις αιρετικές πηγές του 2ου μ.Χ. αι. (γύρω στα 120-160 μ.Χ.), που παρόλον που είναι αιρετικές, δεν αρνούνται την ύπαρξη του Ιησού αλλά απλά ερμηνεύουν διαφορετικά τη διδασκαλία του, είναι ο Βασιλείδης, ο Βαλεντίνος και ο Μαρκίων. Έχουμε δηλαδή τρεις μαρτυρίες. Ακόμα, έχουμε μαρτυρία και από τα Γνωστικά Ευαγγέλια και, κυρίως, από το Ευαγγέλιο του Θωμά (τέλη 2ου - αρχές 3ου αι. μ.Χ.), που πρέπει να θεωρηθεί ανεξάρτητη πηγή, αφού όπως αναγνωρίζεται ανάγεται σε αρχαία παράδοση ανθρώπου, ευρισκομένου πίσω από τα Λόγια του Ευαγγελίου του Θωμά, εκ των οποίων μερικά είναι γνήσια, και τα βρίσκουμε και στα αυθεντικά Ευαγγέλια.

    δ) Τέλος, από τις εθνικές εχθρικές ή ουδέτερες μαρτυρίες, έχουμε περί τις 12. Έχουμε κατ’ αρχάς τον Θαλλό (γ. στο 52 μ.Χ.) που μνημονεύει το σκοτάδι που έπεσε στη γη το μεσημέρι της μέρας που σταυρώθηκε ο Ιησούς (Ιουλίου Αφρικανού, Χρονογράφημα, 18.1) Τον Φλέγωνα Τραλλιανό έναν απελεύθερο του Αδριανού που αναφέρεται στο ίδιο θέμα. Ο Μάρα-Βαρ-Σεραπίων (γ. 73 μ.Χ.) Σύρος Στωικός φιλόσοφος, σ’ επιστολή προς το γιο του που φυλάσσεται στο Βρετανικό Μουσείο, μνημονεύει το θάνατο του Ιησού (σοφού βασιλιά) από τους Ιουδαίους, και τον άδικο θάνατό του τον παραβάλλει μ’ αυτόν του Σωκράτη και του Πυθαγόρα. Γράφει επί λέξει: «Ποια οφέλεια τάχα απεκόμισαν οι Αθηναίοι αποκτείνατες τον Σωκράτην... ή οι Σάμιοι τον Πυθαγόραν εξορίσαντες... Ή οι Ιουδαίοι εκ της καταδίκης του σοφού τους βασιλιά, και έκτοτε αφηρέθη απ’ αυτούς το βασίλειο;... οι Ιουδαίοι καταστραφέντες από την χώρα τους διώχτηκαν και ζουν στη διασπορά...»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Για τον Ιησού ως ιστορικό πρόσωπο μαρτυρούν επίσης, ο Ρωμαίος ιστορικός Κορνήλιος Τάκιτος (55-120 μ.Χ.) που στα Χρονικά του (XV, 44), αναφέρει ότι ο Christus (Χριστός), από τον οποίο προέρχεται το όνομα Χριστιανοί, θανατώθηκε από τον επίτροπο Πόντιο Πιλάτο κατά τη βασιλεία του Τιβέριου και ότι ο Νέρων καταδίωξε τους Χριστιανούς στη Ρώμη (64 μ.Χ.). Ορισμένοι αμφέβαλαν για τη γνησιότητα του χωρίου, αλλά, αναγνωρίζεται ως γνήσιο, αφού και η γλώσσα του είναι χαρακτηριστική του Τάκιτου (Will Durant, F. F. Bruce). Και ο Γάιος Σουετώνιος γύρω στα 120 μ.Χ. (Βίος Κλαυδίου 25: 4), μνημονεύει στην εποχή του Κλαυδίου, ταραχές στη Ρώμη εξ’ αιτίας του Chrestus (Χριστού), πράγμα που επικυρώνει την πληροφορία των Πράξεων Απ. 17: 1, που ομιλεί για διωγμούς των Ιουδαίων και εκδίωξη τους από τη Ρώμη. Ο Πλίνιος ο νεώτερος ή Σεκούνδος, (112 μ.Χ.) σε επιστολή του προς τον Αυτοκράτορα Τραϊανό μεταξύ άλλων γράφει: οι «χριστιανοί δοξολογούσαν τον Χριστό ως θεό (christo quasi Deo)». Ο Πλίνιος ο πρεσβύτερος, γύρω στο 79 μ.Χ., μνημονεύει τον Μωυσή, τον Ιωάννη (βαπτιστή) και τον Ιησού ως ασχολούμενους με μαγεία. Άρα προϋποθέτει την ύπαρξη και των τριών.

    Για τον Ιησού και το Χριστιανισμό κάνουν λόγο επίσης, ο Έλληνας Φιλόσοφος Νουμήνιος (120-150 μ.Χ.), όπως τον μνημονεύει ο Ωριγένης και ο σατιρογράφος Λουκιανός (γ. στα 165-167 μ.Χ.) που αναφέρει ότι «οι χριστιανοί λάτρευαν τον εν Παλαιστίνη εσταυρωμένο σοφό, έναν μέγα άνθρωπο και ότι τον εξελέμβαναν ως νομοθέτη και τον τιμούσαν με τον τίτλο του διδασκάλου... διότι εισήγαγε νέα θρησκεία... τους έπεισε ότι είναι όλοι αδέλφια...» Ο Λουκιανός επίσης αναφέρεται στον απ. Παύλο, που τον ονομάζει Πρωτέα, Περεγρίνο (= εξωτικό, βάρβαρο) που έγραφε Βίβλους (= επιστολές) (περί Περεγρίνου τελευτής, 11-13). Και, φυσικά, ο μέγας χριστιανομάχος Κέλσος (180 μ.Χ.), που στο σύγγραμμά του Αληθής Λόγος -όπως το διαφύλαξε ο Ωριγένης που απαντά στις αντιρρήσεις του-, αποκαλεί τον Χριστό αγύρτη, που μάζεψε μερικούς αλήτες μαθητές τριγύρω του, κι έκανε θαύματα (μαγείες). Ο Κέλσος αναφέρει περιστατικά της ζωής του Ιησού που τα ερμηνεύει με το δικό του τρόπο αλλά φυσικά, δεν αρνείται την ύπαρξη του Ιησού, ούτε τη δράση του. Αν ήταν μυθικό πρόσωπο, ο πρώτος που θα το επισήμανε ασφαλώς, θα ήταν αυτός!

    Κοντολογίς, συνολικά, έχουμε περί τις 30 και πλέον εξωβιβλικές μαρτυρίες, που εκτείνονται ανάμεσα στο 70-200 μ.Χ. και αναφέρονται όχι μόνο στον Ιησού ως ιστορικό πρόσωπο, αλλά σε πολύ περισσότερα. Ειδικοί επί του θέματος (F. F. Bruce, Carsten Peter Thiede, Edwin M. Yamauchi, G. Habermas, κ.ά.) παρατηρούν ότι, ακόμα, κι αν δεν ξέραμε τίποτα για τον Ιησού από την Καινή Διαθήκη, θα ήμασταν σε θέση από τις παραπάνω μαρτυρίες, και ιδιαίτερα τις Ιουδαϊκές και τις εθνικές, να καταλήξουμε στα εξής συμπεράσματα: (1) Ο Ιησούς ήταν ένας Ιουδαίος δάσκαλος, τον πρώτο μ.Χ. αι. που έζησε και κήρυξε στην Παλαιστίνη. (2) Πολλοί πίστεψαν ότι έκανε θαύματα (3) Απορρίφθηκε από την Ιουδαϊκή ηγεσία που αναμείχθηκε στο θάνατό του (4) Σταυρώθηκε από τον Πόντιο Πιλάτο στη βασιλεία του Τιβερίου Καίσαρα (5) Παρά το θάνατό του, οι μαθητές του, πίστευαν ότι ήταν ζωντανός και κήρυτταν γι’ αυτόν έξω από την Παλαιστίνη, (ώστε οπαδοί του να βρίσκονται στη Ρώμη το 64 μ.Χ.) (6) Κάθε είδους άνθρωποι (άντρες, γυναίκες, ελεύθεροι, δούλοι) τον λάτρευαν σαν θεό στις αρχές του 2ου αι. μ.Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δρ. Μάνος Δανέζης... στα ίχνη του Ι.Χ.Θ.Υ.Σ. 2014
    https://www.youtube.com/watch?v=si2PWqnrVD4&t=1042s

    ΑπάντησηΔιαγραφή