Γιαχβέ – Σαβαώθ. Ο αυτός θεός Εβραίων και Χριστιανών. Τον δε Έλλην Ιάσων Χριστό, ψευδώς υιόν αυτού εποίησαν Ιουνίου 14, 2011 Αλέξανδρος Ελλάνιος Όταν διαπίστωσα ότι το μεγαλύτερο μέρος του χριστεπώνυμου πληρώματος της χώρας μας, αγνοεί ότι ο Γιαχβέ ο θεός των Εβραίων είναι ο ίδιος ακριβώς και θεός δικός του, ομολογώ ότι εξεπλάγην τα μέγιστα. Αναλογίστηκα την βαρύτατη ευθύνη των ιερωμένων θεολόγων και κατηχητών, οι οποίοι, όπως φαίνεται, απαξιούν να διδάσκουν στο ποίμνιό τους τόσο πρωταρχικής σημασίας θέματα. Να γιατί κανείς
ορθόδοξος δεν διαβάζει την Παλαιά Διαθήκη, παρ’ όλο που το βιβλίο αυτό τυγχάνει ιερό και θεόπνευστο γι’ αυτόν. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα χρειάστηκε να τους εξηγήσω ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν Εβραίος, αφού κατάγονταν από την γενιά του Δαβίδ. Σε μιά περίπτωση δε πιάστηκα εντελώς αδιάβαστος, αν και φανατικός μελετητής της Βίβλου, από κάποιον γνώστη του θέματος. Ο άνθρωπος αυτός πρόβαλε το εξής ζήτημα: καλά ο Ιωσήφ ήταν από την γενιά του Δαβίδ. Όμως Γιαχβέ, με τον κρίνο, δεν γονιμοποίησε την Μαρία την μάνα του Χριστού η οποία δεν κατάγονταν από το γένος του Δαβίδ; Πώς λοιπόν ο Χριστός ήταν από την γενιά του Δαβίδ, όπως τόσες και τόσες προφητείες το προείπαν;
Αλήθεια θα αισθανόμουν πολύ υπόχρεος σ’ αυτόν που θα μου έλυνε αυτόν τον γρίφο. Κι ας μη θεωρηθεί φαρισαϊσμός το ενδιαφέρον μου αυτό, διότι πρόκειται, κατά την γνώμη μου, για υψίστης σημασίας ζήτημα. Πώς να το πω πιο απλά; Ο Ιωσήφ κατάγεται από την γενιά του Δαβίδ (Ματθ. 1. 1-16). Αλλά να τι παθαίνει ο άνθρωπος αυτός: «πριν ή συνελθείν αυτούς ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου» (Ματθ. 1. 18), η Μαρία η μητέρα του Χριστού. Ο άνθρωπος δεν ακούμπησε την γυναίκα του. Ήταν αποκλειστική ενέργεια του Αγίου πνεύματος. Επειδή όμως η Αγία τριάδα, Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα, είναι μεν τρία πρόσωπα, αλλά ταυτοχρόνως και αδιαίρετα, μπορούμε να πούμε ότι και τα τρία πρόσωπα εξ ίσου ευθύνονται για το «ευρέθη εν γαστρί έχουσα». Όπερ σημαίνει ότι εγγαστρώθη υπ’ αυτών. Ουδέν αδύνατον για τον θεό και ουδέν επιλήψιμον το από την σοφίαν του απορρέον. Και τοις αγνώστοις και τοις γνωστοίς όπως εν προκειμένω. Κι ερχόμαστε στο καθ’ εαυτού θέμα μας. Σ’ όλα τα Ευαγγέλια ανεξαιρέτως γράφεται ότι κατά την ώρα της βαπτίσεως του Χριστού, στον Ιορδάνη ποταμό, από το Ιωάννη τον βαπτιστή, ο θεός, παρουσία του Αγίου Πνεύματος «είδει ωσεί περιστεράν» εδήλωσε: «Ούτος εστίν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ώ ευδόκησα». Χρειάζεται μήπως άλλη μαρτυρία; Μήπως τα Ευαγγέλια δεν είναι θεόπνευστα. Μήπως αναφέρουν και κανένα ψέμα; Μη γένοιτο. Ας αναφέρουμε δε και μιά μαρτυρία , από την πλευρά του Χριστού για τον πατέρα του, αυτόν τον ίδιο θεό των Ιουδαίων. Συνομιλεί ο Χριστός με κάποιους Ιουδαίους κι αυτοί του λένε: «Εμείς δεν έγενηθήκαμε από πορνεία, έναν πατέρα έχουμε τον θεό». Τότε ο Χριστός τους είπε: «Εάν ο θεός ήτο πατέρας σας, θα με αγαπούσατε, διότι εγώ από τον θεόν εβγήκα και ήλθα εδώ. Δεν ήλθα από τον εαυτό μου αλλ’ εκείνος με έστειλε…» (Ιωάνν. 8. 41).
Ο δε Απόστολος Παύλος, στις πράξεις των Αποστόλων και στις επιστολές του, εκατοντάδες φορές εξηγεί πώς ο θεός των Εβραίων Γιαχβέ είναι ο πατέρας του Ιησού. Όταν λοιπόν δεκάδες εκατοντάδων μαρτυρίες υπάρχουν εντός της Βίβλου για την πολύπλοκη, για να λέμε όλη την αλήθεια, σχέση του Ιησού με τον Γιαχβέ, νομίζουμε ότι δικαίως απορούμε με την άγνοια των σημερινών χριστιανών πάνω στο θέμα αυτό. Είπαμε πολύπλοκη σχέση. Πράγματι είναι λογικό να μπερδεύεται κανείς με το δίκιο του. Κι ακόμα περισσότερο αν βάλλει στο παιχνίδι και το Άγιο Πνεύμα. Ο Γιαχβέ είναι ο θεός για τους Εβραίους. Κανείς άλλος. Τελεία και παύλα. Ο Χριστός είναι θεός για τους χριστιανούς αλλά κι ο Γιαχβέ είναι θεός τους, μαζί με το Άγιο πνεύμα. Είναι τρία πρόσωπα αλλά ταυτοχρόνως και αδιαίρετα! Τέλος πάντων οι θεολόγοι είναι λέει σε θέση να τα εξηγούν όλ’ αυτά πολύ ξεκάθαρα. Μάλλον εγώ που δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά τα πράγματα φαίνεται ότι είμαι χοντροκέφαλος. Και μαζί με μένα κι ένα σωρό άλλοι. Υπάρχει βεβαίως και το ζήτημα ότι αυτά τα ακαταλαβίστικα δεν τα αναγνωρίζουν και οι Εβραίοι, οι οποίοι δεν δέχονται την Καινή Διαθήκη και φυσικά ούτε τον Χριστό. Απ’ ό,τι δε φαίνεται ξεκάθαρα, ένας τουλάχιστον λόγος είναι αυτός που του απηύθυναν λέγοντάς του ότι «εμείς δεν εγεννηθήκαμε από πορνεία». Μ’ άλλα λόγια οι άνθρωποι αυτοί αμφισβητούσαν τις ικανότητες του κρίνου. Δικαίωμά τους στο κάτω κάτω της γραφής. Τέλος πάντων είτε αρέσει σε κάποιου είτε δεν αρέσει ο θεός της ορθοδοξίας ο Πατήρ και ο θεός των Εβραίων ο Γιαχβέ είναι ένας και ο αυτός. Και στην τάξη των ορθόδοξων ακόμα πραγμάτων ο Γιαχβέ κατέχει, όπως και να το κάνουμε, την πρωτοκαθεδρία αφού αυτός είναι ο πατέρας του Χριστού, όπως ο ίδιος ο Χριστός τόσες και τόσες φορές το αναφέρει μέσα στα Ευαγγέλια. Εξ άλλου αναφέρεται σαφώς και κατηγορηματικώς και στο σύμβολο της ορθοδόξου πίστεως: «και εις έναν Κύριον Ιησούν Χριστόν τον υιόν του θεού..». Προσωπικώς διαπίστωσα ότι οι σημερινοί νέοι αγνοούν παντελώς την εβραϊκή καταγωγή του Χριστού, παρ’ όλα τα «εν Βηθλεέμ τη πόλη», τα «εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου κύριε» και όλες τις ατέλειωτες αναφορές των Ευαγγελίων σε αποκλειστικά Ιουδαϊκές ιστορίες. Φαίνεται πως η ορθοδοξία βρήκε τρόπο να αποδυναμώσει την αίσθηση αυτή της Εβραϊκής της καταγωγής απέναντι στους πιστούς της, αντιλαμβανόμενη μάλλον την βαθιά και αξερίζωτη αγάπη των Ελλήνων προς τα πάτριά τους. Οψόμεθα μέχρι πότε. Βασδέκης Ν. Σταύρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου