Θέμα θαμμένο ποτέ νικημένο!!!ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ!!
Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε ορισμένες ερωτήσεις οι οποίες μας έχουν υποβληθεί πολλές φορές, και τις απαντήσεις μας. Ωστόσο, όποιος θέλει να γνωρίσει το Τάγμα μας και τα τυπικά του σε βάθος παραπέμπεται στο βιβλίο Το Τάγμα των Illuminati στην Ελλάδα (Αθήνα: Εκδόσεις Λεξίτυπον):
1) Τι πρεσβεύει το Τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων;
Ο κεντρικός άξων της σκέψεως αυτού του τάγματος είναι ένα ανθρωπιστικό φιλοσοφικό και πολιτικό σύστημα, το οποίο, βασιζόμενο κυρίως στη Βίβλο, στην Αλεξανδρινή Σχολή των Εκκλησιαστικών Πατέρων (η οποία φιλοσοφικώς εξελλήνισε τον Χριστιανισμό), και σε αιτήματα και
επιτεύξεις του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, συνοψίζεται στην αρχή ότι ο άνθρωπος είναι ένα ον προς τελειοποίηση. Με άλλα λόγια, το ανθρώπινο ον βρίσκεται μεταξύ του πόλου του γίγνεσθαι (μεταβλητότητα-ιστορικότητα) και του πόλου του είναι (τέλος-θείον), και η τελειοποίησή του πραγματώνεται δια της προοδευτικής πορείας του από το γίγνεσθαι προς το είναι, που συμπίπτει με το επίπεδο υπαρξιακής ολοκλήρωσης που χαρακτηρίζει τον Θεό ή το θείον. Κατ' αυτόν τον τρόπο, δεν απαξιώνεται η ιστορικότητα (γίγνεσθαι), αλλά, τουναντίον, αποκτά ένα σταθερό νόημα, ως πορεία προς ένα υπεριστορικό τέλος, που αποκλείει τον μηδενισμό, το δε ανθρώπινο ον - ως μέτοχος του είναι (δηλαδή μιας υπεριστορικής αξίας, μιας εν δυνάμει τελειότητας) - αποκτά μια ουσιαστική πνευματική αυτονομία από κάθε ιστορική συνθήκη κι από κάθε ιστορικό θεσμό.
2) Ποια η σχέση του Τάγματος με τον Κλασικό Ελευθεροτεκτονισμό;
Κατ' αρχάς, ο όρος «κλασσικός Ελευθεροτεκτονισμός» έχει μια πολυσημία. Αυτό που σήμερα οι περισσότεροι Ελευθεροτέκτονες - ειδικώς της αγγλικής σχολής - θεωρούν ως «κλασσικό Ελευθεροτεκτονισμό» είναι μια τεκτονική καινοτομία (κι όχι μια αρχαία τεκτονική παράδοση), η οποία έλαβε χώρα αρχικώς το 1717, όταν ιδρύθηκε η Μεγάλη Στοά του Λονδίνου και του Γουέστμινιστερ. Η Πρώτη Μεγάλη Στοά του 1717 υπήρξε στενά συνδεδεμένη με την Ανοβεριανή Δυναστεία, η οποία είχε εν τω μεταξύ κατακτήσει τον Αγγλικό Θρόνο, εκτοπίζοντας τη Δυναστεία των Στιούαρτ. Συγκεκριμένα, ο Γεώργιος Α' της Δυναστείας του Ανόβερου, εξάδελφος των Στιούαρτ, ανήλθε στον Αγγλικό Θρόνο το 1701.Ο Γεώργιος Α' προσπάθησε, με την ίδρυση της Μεγάλης Στοάς του Λονδίνου (1717), να εξαλείψει από τον Τεκτονισμό κάθε ιακωβίνικο στοιχείο και να δώσει στον αγγλικό Ελευθεροτεκτονισμό ένα νέο στίγμα, εξαλείφοντας πολλά στοιχεία που παρέπεμπαν στους παλαιούς πρακτικούς τέκτονες, οι οποίοι, ευρισκόμενοι στην υπηρεσία της Χριστιανικής Εκκλησίας, κατασκεύασαν τα θαυμάσια γοτθικά μνημεία της Ευρώπης. Επίσης, υπό τον Αιδεσιμότατο Ντεσαγκιλιέρ, ο αγγλικός Ελευθεροτεκτονισμός απέκτησε νέα τυπικά. Ως Μέγας Διδάσκαλος της Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας (1719-1722) και συντάκτης των Συνταγμάτων του 1723, ο Αιδεσιμότατος Ντεσαγκιλιέρ (ο οποίος ήταν και μέλος της Βασιλικής Εταιρείας του Γεωργίου Α') εφηύρε τον μύθο του Χιράμ Αμπίφ που διδάσκεται στον βαθμό του Διδασκάλου. Ενώ τα παλαιότερα αρχιτεκτονικά αρχέτυπα των Τεκτόνων ήταν ο Νώε και ο Βεσελεήλ, ο Ντεσαγκιλιέρ κατασκευάζει ένα νέο αρχέτυπο του Αρχιτέκτονα, τον Χιράμ Αμπίφ. Το δικό μας Τάγμα βασίζεται στο ήθος, τις παραδόσεις και τα συμβολικά μνημεία του Βασιλικού Τύπου της Υόρκης (ο οποίος είναι άλλος από τον σύγχρονο αμερικανικό τύπο της Υόρκης) και στον Συντεχνιακό Τεκτονισμό, δηλαδή σε έναν Συμβολικό Τεκτονισμό που προηγείται και διαφέρει από εκείνον που διαμόρφωσε η Μεγάλη Στοά του Λονδίνου του 1717.
3) Υπάρχουν «Θέσφατα» τα οποία οφείλουν να ακολουθούν τα μέλη του Τάγματος;
Αν με τον όρο «θέσφατα» εννοείτε κάποιες θεμελιώδεις απαραβίαστες αρχές, τότε βεβαίως υπάρχουν «θέσφατα» τα οποία οφείλουν να ακολουθούν τα μέλη του Τάγματος. Εξ ορισμού, κάθε κατασκευή, κάθε οικοδομή, βασίζεται σε ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο. Όσοι προσλαμβάνονται για να εργαστούν σε μια δεδομένη οικοδομική εργασία πρέπει να εργάζονται συμφώνως προς το δεδομένο αρχιτεκτονικό σχέδιο. Διαφορετικά, είτε η οικοδομική εργασία είναι ένα ψέμα, ή, εάν ο καθένας οικοδομεί με βάση το ατομικό του φαντασιακό, τότε η οικοδομή θα είναι ένα αρχιτεκτονικό τερατούργημα.
4) Στην ιστοσελίδα σας αναφέρεται ότι το Τάγμα τηρεί κανονικώς τη Χριστιανική Πίστη. Αυτό σημαίνει ότι από το Τάγμα αποκλείονται αυτοί οι οποίοι ασπάζονται άλλες θρησκείες ή Δόγματα;
Όπως προανέφερα, βασιζόμαστε σε έναν Ελευθεροτεκτονισμό ο οποίος πνευματικώς αρδεύεται από ένα συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό πρότυπο, που βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την ελληνική φιλοσοφική-επιστημονική παράδοση, τη ρωμαϊκή νομική παράδοση και τον μεταφυσικώς θεμελιωμένο ανθρωπισμό του Χριστιανισμού. Συνεπώς, δεδομένου ότι το Τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων είναι κομμάτι αυτής της συγκεκριμένης πνευματικής παράδοσης που προανέφερα, δεν μπορεί να έχει ως μέλη του μη Χριστιανούς. Είμαστε εγκεντρισμένοι στα θεμέλια και τα προβλήματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού, κι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι επιγέννημα της κλασσικής Ελλάδας, της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, και του Χριστιανισμού.
Το μέλος του Τάγματος των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων, σε βαθιά συμφωνία με τα Μυστικά Δόγματα και τα Κηρύγματα της Εκκλησίας του Χριστού (συμφώνως προς το λόγιον του Μεγάλου Βασιλείου: «τα μεν δόγματα σιωπάται, τα δε κηρύγματα δημοσιεύεται»), εργάζεται για την εξυγίανση της Εκκλησιαστικής Κοινότητας, για την έξωση των 'εμπόρων' από τον Ναό, και για την ορθή κατανόηση του μεταφυσικώς θεμελιωμένου ανθρωπισμού του Χριστιανισμού, ώστε να αναδείξει τον άνθρωπο-θεό μέσα από τη θεανδρική ακεραιότητα του Ιησού Χριστού.
5) Υπάρχει μυητικό έργο στο Τάγμα και ποιες είναι οι βαθμίδες του; Ποιος ο σκοπός του μυητικού έργου;
Βεβαίως, και μάλιστα πολύ στενά συνδεδεμένο με τη συμβολική οικοδομική εργασία. Οι βαθμοί - ακολουθώντας μια πολύ παλαιά τεκτονική παράδοση της Υόρκης - έχουν ως εξής:
Πρώτος Βαθμός: Συμβασιούχος Μαθητευόμενος
Δεύτερος Βαθμός: Εταίρος της Τέχνης
Τρίτος Βαθμός: Έξοχος Εταίρος Λιθοξόος
Τέταρτος Βαθμός: Έξοχος Εταίρος Λιθοδόμος
Πέμπτος Βαθμός: Έξοχος Εταίρος Επιστάτης
Έκτος Βαθμός: Διελθών Διδάσκαλος
Έβδομος Βαθμός: Διελθών Μέγας Διδάσκαλος
Επίσης, στους ανωτέρω βαθμούς, συμπεριλαμβάνονται φιλελεύθερες πολιτικές διδασκαλίες που συνέταξε ο Άνταμ Βάισχαουπτ, ο ιδρυτής των Βαυαρών "Illuminati". Θέλω εδώ να τονίσω ότι ο Βάισχαουπτ ήταν θερμός οπαδός του συμβολικού συστήματος του αρχεγόνου οικοδομικού τεκτονισμού, ο οποίος υπήρχε πριν αναπτυχθούν νεώτερα συμβολικά τεκτονικά συστήματα, ιπποτικά τεκτονικά τάγματα, και άλλα τεκτονικά τάγματα, όπως ο «Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος».
Ο τρόπος με τον οποίο κατανοούμε το μυητικό μας έργο και ο σκοπός του μυητικού έργου στο πλαίσιο του δικού μας Τάγματος εξηγούνται πλήρως στο βιβλίο Το Τάγμα των Illuminati στην Ελλάδα (Εκδόσεις Λεξίτυπον).
6) Ποιες οι βασικές προϋποθέσεις προκειμένου κάποιος να ενταχθεί στο Τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων;
Πρώτα απ' όλα να έχει διαβάσει τα τυπικά των βαθμών του Τάγματος και να τα έχει ενστερνιστεί. Τα τυπικά μας δεν υπάρχουν για να λειτουργούν ως τελετουργική έκπληξη, ούτε για να καλλιεργούν μυστικισμό και γκουρουισμό. Υπάρχουν αφενός για να συστηματοποιούν την πνευματική μας ταυτότητα σε ενότητες-βαθμούς και αφετέρου για να μας ενώνουν με βιωματικό-θεατρικό τρόπο. Συνεπώς, είναι επιβεβλημένο κάθε πρόσωπο που ενδιαφέρεται να μας γνωρίσει να διαβάσει τα τυπικά μας, τα οποία, γι' αυτό, εκδώσαμε στην ελληνική γλώσσα, και κυκλοφορούν ελευθέρως στο βιβλίο Το Τάγμα των Illuminati στην Ελλάδα (Εκδόσεις Λεξίτυπον). Επίσης, κάθε υποψήφιο μέλος μας αξιολογείται και ως προς άλλα προσόντα που πρέπει να έχει - κυρίως από τη σκοπιά της φιλοσοφικής-επιστημονικής παιδείας, της πολιτικής ιδεολογίας, και της κοινωνικής παρουσίας - ώστε να μπορεί να μην είναι μόνο υποστηρικτής κάποιων αρχών, αλλά και εργάτης αυτών των αρχών, και μέλος μιας αδελφότητας η οποία εννοεί ότι πρέπει να λειτουργεί ως αδελφότητα.
7) Γυναίκες γίνονται δεκτές;
Βεβαίως.
8)Ποια είναι η γνώμη σας για τον κλασικό Ελευθεροτεκτονισμό;
Αν και πάλι εκλάβουμε ως «κλασσικό» τον Ελευθεροτεκτονισμό που βασίστηκε επάνω στην ελευθεροτεκτονική κουλτούρα της Μεγάλης Στοάς του Λονδίνου του 1717, έχω να πω τα εξής:
Πρώτον, ο στόχος του «κλασσικού Ελευθεροτεκτονισμού» να κατασιγάσει τις σκληρές και αιματηρές έριδες μεταξύ των διαφορετικών θρησκευτικών συστημάτων και των αντιμαχομένων βασιλικών οίκων επί αγγλικού και γενικότερα επί ευρωπαϊκού εδάφους υπήρξε Μέγα Έργο και πραγματοποιήθηκε, ευτυχώς, με την κυριαρχία των αστικών συνταγμάτων σε ολόκληρο τον λεγόμενο «Δυτικό» κόσμο. Από την άλλη πλευρά, αυτό σημαίνει ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός του 21ου αιώνα δεν μπορεί να εξαντλεί το αρχιτεκτονικό του όραμα σε αιτήματα που έχουν πλέον ικανοποιηθεί και επιτευχθεί στις αστικές κοινωνίες. Στις ανεπτυγμένες Δυτικές κοινωνίες του 21ου αιώνα, τα μεγάλα μυστικά των τεκτονικών ταγμάτων του «κλασσικού Ελευθεροτεκτονισμού» - χωρίς να χάνουν την αξία τους, βεβαίως - είναι πλέον κοινοτυπίες.
Δεύτερον, όπως ο Συμβολικός Τεκτονισμός του 18ου και του 19ου αιώνα, διαμορφώθηκε καταλλήλως για να απαντήσει σε συγκεκριμένα αιτήματα της εποχής του, έτσι και σήμερα πρέπει να αναμορφωθεί καταλλήλως για να απαντήσει - αν μπορεί - σε νέα αιτήματα, πνευματικά και πολιτικά. Αλλιώς, ο «κλασσικός Ελευθεροτεκτονισμός», αν αυτοπεριοριστεί στο να επαναλαμβάνει απαντήσεις σε αιτήματα περασμένων εποχών, θα μετατραπεί, κατ' ουσίαν, σε μουσειακό είδος. Γι' αυτό, διαφωνώ ριζικά με πολλά τάγματα του «κλασσικού Ελευθεροτεκτονισμού» τα οποία έχουν αναπτύξει έναν φετιχισμό με τη συντήρηση τυπολατρικών διαδικασιών, όπως λ.χ. η Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας και όσες Μεγάλες Στοές ακολουθούν την κουλτούρα της. Αυτού του είδους ο «τεκτονικός κλασσικισμός» είναι φτιαγμένος όλος με διαδικασίες, και εντός του δεν έχει τίποτε (υψηλό) σκοπό ικανό να συνεπάρει τα φαιά κύτταρα είτε το συναίσθημα ενός πνευματικώς απαιτητικού ανθρώπου. Όπου κυριαρχεί η διαδικασία, υπάρχουν γραφειοκρατία και πλήξη. Εξ ου και πολλά «κλασσικά» Τεκτονικά Σώματα δυσκολεύονται να προσελκύσουν και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον νέων και πνευματικώς απαιτητικών προσώπων του 21ου αιώνα. Από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι οι απόπειρες 'εμπλουτισμού' του συγχρόνου Ελευθεροτεκτονισμού με αναπαλαιωμένες δοξασίες των Γνωστικών και με νεο-ναϊτικές μυθολογίες μόνο ως εκδήλωση πνευματικού προβλήματος μπορούν να εκληφθούν.
Το τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων έρχεται ως εξαίρεση και γι' αυτό έχει ενδιαφέρον.
9) Ποια η σχέση του Τάγματος των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων με τον αποκρυφισμό, τον εσωτερισμό, τον παγανισμό, το κίνημα New Age;
Όποιος διαβάσει τα τυπικά μας - τα οποία δημοσιεύονται πλήρως στο βιβλίο Το Τάγμα των Illuminati στην Ελλάδα (Εκδόσεις Λεξίτυπον) - κατανοεί ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτό στη Μεγάλη Στοά των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων οποιοδήποτε πρόσωπο το οποίο πρεσβεύει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες δοξασίες είτε υιοθετεί οποιαδήποτε από τις ακόλουθες στάσεις:
1. Γνωστικισμός (όλες οι σχολές)
2. Καμπαλά
3. Αλχημία-Ερμητισμός
4. Θρυλικές δοξασίες περί Σταυροφορικών Ταγμάτων (π.χ. νεο-ναϊτικές μυθολογίες)
5. Θεοσοφικές θρησκευτικές και μυθολογικές δοξασίες
6. Αστρική προβολή - μαγικός τρόπος σκέψης
7. Μαντικές τέχνες (Ταρώ, ρούνοι, ι-τσινγκ, κ.τ.λ. κ.τ.λ.)
8. Όλιστική σκέψη του κινήματος New Age
9. Οικολογικός εξτρεμισμός (η οικολογία ως θρησκεία-αποκαλυπτισμός/ φαινόμενο της New Age/ εργαλείο προπαγάνδας)
10. Παγανιστικές δοξασίες
11. Θρησκευτικός φανατισμός, θρησκευτική μισαλλοδοξία, και δεισιδαιμονία
12. Γνωσιολογική προχειρότητα (δηλαδή λήψη θέσεων και διατύπωση ισχυρισμών χωρίς επιστημονικώς ορθή και άρτια μεθοδολογία ερεύνης και λογικής επεξεργασίας του αντικειμένου).
Ο επιστημονικός τρόπος σκέψης - υπό την έννοια που αυτός γίνεται κατανοητός από τη σύγχρονη πανεπιστημιακή κοινότητα - και η φιλοσοφική εργασία που διαμορφώθηκε από τους κλασσικούς Έλληνες φιλοσόφους αποτελούν μέρος των «θεσφάτων» που χαρακτηρίζουν το Τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων.
10) Ποια είναι η σχέση του Τάγματός σας με την πολιτική;
Το Τάγμα των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων είναι προσανατολισμένο σε ένα φιλελεύθερο και ανθρωπιστικό πολιτικό πρόγραμμα, το οποίο αναλύεται στα τυπικά του Τάγματος, τα οποία έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο Το Τάγμα των Illuminati στην Ελλάδα (Αθήνα: Εκδόσεις Λεξίτυπον). Ως εκ τούτου, δεν μπορούν να γίνουν δεκτά στο Τάγμα μας πρόσωπα που υιοθετούν ολοκληρωτικές και κολεκτιβιστικές πολιτικές θεωρίες.
Για εμάς, η πολιτική συζήτηση και ανάλυση και η μελέτη της πολιτικής είναι κορυφαία εκδήλωση και κορυφαίο καθήκον κάθε Πεφωτισμένου Ελευθεροτέκτονος, και θεωρούμε ότι η απαγόρευση των πολιτικών συζητήσεων από τις Στοές άλλων Τεκτονικών Δυνάμεων - την ώρα μάλιστα που αυτές οι Στοές που απαγορεύουν την πολιτική και θρησκευτική συζήτηση επιτρέπουν την ανάπτυξη εσωτεριστικών είτε ακόμη αποκρυφιστικών συζητήσεων, δηλαδή νομιμοποιούν τη φαντασιοκοπία - αποτελεί μείζον στοιχείο πνευματικής κρίσης στον παγκόσμιο Τεκτονισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου