Η θεολογική μορφή
της διδασκαλίας του Ορφέα διαμορφώνει διαδοχικές καταστάσεις διαχωρισμού
και ενοποιήσης, μιας η δυο αρχών. Η κάθε αρχή μαζί με τις προηγούμενες η
ακολούθως με τις δύο επόμενες, σχημάτιζαν δημιουργικές τριάδες αρχών, οι
ενέργειες των οποίων αναπτύσσονταν λεπτομερώς μέσα στο όλο σύστημα.
Ο Ερμείας κάνει αναφορά στην εξέλιξη, πως με την εμφάνιση του Ζηνός όλες οι διεργασίες αναφέρονται σε θεϊκά επίπεδα. Λέγει λοιπόν, στο «Των εις τον Πλάτωνος Φαίδρον Σχολίων», στη σελίδα 138, γραμμή 11 – σελίδα 139 γραμμή 8: « Επειδή ο αριθμός 12 είναι εκ του τέλειου τρία και του γενεσιουργού τέσσερα που γεννήθηκε από την συγκράτηση (το ένα μέσα στο άλλο, πολλαπλασιασμός), περιέχει όλο το Θείο διάκοσμο των θεών, οι δε αρχές είναι του τρία η μονάδα, του τέσσερα η δυάδα, ενώ είναι η μονάδα ο Αιθέρας, η δυάδα το Χάος, η τριάδα το Ωόν (διότι είναι ακέραιο), η τετράδα ο Φάνης, όπως λέγει και ο Ορφέας. Βλέποντας με τέσσερις οφθαλμούς, εκεί και εκεί.
Ο Ερμείας κάνει αναφορά στην εξέλιξη, πως με την εμφάνιση του Ζηνός όλες οι διεργασίες αναφέρονται σε θεϊκά επίπεδα. Λέγει λοιπόν, στο «Των εις τον Πλάτωνος Φαίδρον Σχολίων», στη σελίδα 138, γραμμή 11 – σελίδα 139 γραμμή 8: « Επειδή ο αριθμός 12 είναι εκ του τέλειου τρία και του γενεσιουργού τέσσερα που γεννήθηκε από την συγκράτηση (το ένα μέσα στο άλλο, πολλαπλασιασμός), περιέχει όλο το Θείο διάκοσμο των θεών, οι δε αρχές είναι του τρία η μονάδα, του τέσσερα η δυάδα, ενώ είναι η μονάδα ο Αιθέρας, η δυάδα το Χάος, η τριάδα το Ωόν (διότι είναι ακέραιο), η τετράδα ο Φάνης, όπως λέγει και ο Ορφέας. Βλέποντας με τέσσερις οφθαλμούς, εκεί και εκεί.
Άλλο εξάλλου είναι
το πλήρες για να λέγεται στο διάκοσμο των θεών, στη δωδεκάδα ότι
απαρτίζεται σαν τέλειος αριθμός από τους πρώτους αριθμούς σε ένωσης
γινόμενο και όσα άλλα κατά το συνηθισμένο τρόπο λέγεται, άλλο πάλι είναι
να λέγεται για το δώδεκα τους ηγεμόνες του κόσμου με αυτόν το αξίωμα
θεωρούμενους. Διότι όλοι είναι υπέρ το σύμπαν. Και λέγεται η μεν Εκάτη
έλκει μαζί της το δώδεκα, ως τα τέλη του θείου αριθμού ορίζουσα. Στο δε
Διόνυσο το δεκατρία καταλήγει καθότι είναι μετά τους θεούς και των
θεοποιημένων.
……………… μερικοί δε και αριθμητικά σε
καθένα του δέκα εφάρμοσαν στης δεκάδας τους αριθμούς, βγάζοντας τις δύο
μονάδες, και αυτήν την τετάρτη το Δία και αυτή της Εστίας, δίνοντας το
ένα στον Απόλλωνα, το δύο στην Ήρα, το τρία στον Ποσειδώνα (για αυτό και
τριαινούχος), το τέσσερα στον Ερμή, το πέμπτο στον Άρη, το έξι στην
Αφροδίτη, το επτά στην Αθηνά, το οκτώ στην Δήμητρα, το εννιά στην
Άρτεμη, το δέκα στον Ήφαιστο».
Ο αριθμος 6 συμβολιζει την Αφροδιτη το γαμο ενωση
Το 666 συμβολιζει την υπαρξιακη τελειοτητα του ανθρωπου
6 α) ο γαμος των υλικων σωματων
6 β) ο γαμος των ψυχικων ενεργειων
6 γ) ο γαμος της ψυχης με τον θειο νου ΖΕΥΣ-ΔΙΑ
Ο αριθμος 6 συμβολιζει την Αφροδιτη το γαμο ενωση
Το 666 συμβολιζει την υπαρξιακη τελειοτητα του ανθρωπου
6 α) ο γαμος των υλικων σωματων
6 β) ο γαμος των ψυχικων ενεργειων
6 γ) ο γαμος της ψυχης με τον θειο νου ΖΕΥΣ-ΔΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου