Με τον πιο παραστατικό τρόπο περιγράφουν οι αριθμοί τις μονόπλευρες συνέπειες για τους πολίτες – εργαζόμενους – καταναλωτές από την οικονομική κρίση, η οποία κατά πως φαίνεται δεν αγγίζει εκείνους που καθορίζουν τις τιμές σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και υπηρεσίες (ρούχα, αυτοκίνητα, καπνό, ηλεκτρικές συσκευές, κόστος μεταφορών κτλ.).
Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που το 20% των Ελλήνων ανήκουν, από το 2009, στην κατηγορία των νεόπτωχων και που η επίσημη ανεργία για τον Σεπτέμβριο έφτασε το 12,6% ή τους 627.715 (η ανεπίσημη ανεργία εκτιμάται σε τουλάχιστον 4 ποσοστιαίες μονάδες επιπλέον), η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στις αυξήσεις σε τουλάχιστον 11 προϊόντα και υπηρεσίες.
Το 20% των Ελλήνων δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα
Αποκαλυπτικά της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων είναι τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, και τα οποία, μάλιστα, αφορούν το 2009, όταν, δηλαδή, ακόμα δεν είχαν εφαρμοστεί όλα τα μέτρα που επιδεινώνουν έτι περαιτέρω το βιοτικό επίπεδο (μειώσεις μισθών, κατάργηση 13ης και 14ης σύνταξης, «ψαλίδι» σε δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων κτλ.).
Περισσότεροι από πέντε στους δέκα Έλληνες αντιμετώπισαν μεγάλη ή μερική δυσκολία για να τα φέρουν βόλτα με το εισόδημά τους, την ώρα που το 19,7% του πληθυσμού βρίσκεται κοντά στον κίνδυνο της φτώχειας (6.897 ευρώ ετήσιο εισόδημα ανά άτομο και 14.484 άτομα για οικογένειες με δύο ενήλικες και δύο παιδιά κάτω των 14 ετών).
Επιστρέψαμε σε ημέρες προ του 2004
Την ίδια ώρα η ανεργία «καλπάζει» ασταμάτητη, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Σεπτέμβριο, φέροντας τη χώρα σχεδόν επτά χρόνια πίσω όσον αφορά τον αριθμό των ανέργων.
Η ανεργία έφτασε το 12,6% όταν τον ίδιο μήνα του 2009 έφτανε το 9,1% και τον φετινό Αύγουστο ήταν στα επίπεδα του 12,2%.
Οι άνεργοι ανήλθαν σε 627.715 άτομα με τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας να καταγράφονται σε Δυτική Μακεδονία (16,3%), Κεντρική Μακεδονία (14%) και Θεσσαλία (13,7%).
Τα μεγαλύτερα θύματα εξακολουθούν να είναι οι γυναίκες, για τις οποίες το ποσοστό υπολογίζεται σε 16,7% και οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών, η αναλογία των οποίων σε άνεργους-εργαζομένους έφτασε στον έναν προς τρεις.
Αλλά η ακρίβεια, ακρίβεια
Σε ένα τέτοιο οικονομικό κλίμα, κάποιος θα περίμενε ότι οι τιμές τουλάχιστον δεν θα αυξάνονταν. Φευ, όμως. Η Ελλάδα κατάφερε και τον Οκτώβριο να παραμείνει πρωταθλήτρια στην ακρίβεια, σύμφωνα με την ανάλυση των τιμών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών και αφορά στις χώρες της ευρωζώνης για τον μήνα Οκτώβριο-2010, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2009.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η Ελλάδα κατέχει σταθερά την πρωτιά στις αυξήσεις, σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα:
- Η Ελλάδα πρώτη στον πληθωρισμό με 5,2%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 1,9%.
- Η Ελλάδα πρώτη στην ένδυση με αύξηση 2,6%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 0,2%.
- Η Ελλάδα πρώτη στα καύσιμα με αύξηση 37,9% , όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 11,9%.
- Η Ελλάδα πρώτη στα αυτοκίνητα με αύξηση 10,3% ,όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 0,7%.
- Η Ελλάδα πρώτη στις οδικές μεταφορές επιβατών με αύξηση 17,3%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 3,3%.
- Η Ελλάδα πρώτη στις καφετέριες και ξενοδοχεία με αύξηση 3,3%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 1,5%.
- Η Ελλάδα πρώτη στο καπνό με αύξηση 18,7%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 4,9%.
- Η Ελλάδα πρώτη στη ζάχαρη, μέλι, ζαχαρώδη με αύξηση 2,8 %, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι -0,2%.
- Η Ελλάδα πρώτη στις ηλεκτρικές συσκευές με αύξηση 2,7 %, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 0,5%.
- Η Ελλάδα πρώτη στην μπίρα με αύξηση 13,7 %, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 0,9%.
- Η Ελλάδα πρώτη στις ασφάλειες μεταφορών με αύξηση 12,4 %, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 3,7%.
- zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου