ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ!!!

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ "ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ" ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ!

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Σημειολογική ανάλυση της προκήρυξης της Σέχτας για την δολοφονία του Σ. Γκιόλια.

 Μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση της προκήρυξης της "Σέχτας Επαναστατών". κάνει σήμερα η εφημερίδα "Τα Νεα". Σύμφωνα με αυτήν, το κείμενό τους βρίθει αναφορών σε τεκμήρια μιας κουλτούρας όχι αποκλειστικά αναρχοαριστερού φάσματος και περιλαμβάνει από στίχους των Αctive Μember μέχρι ορολογία της βυζαντινής ζωγραφικής. Ενα μικρό λεξικό δανείων παρουσιάζουμε παρακάτω.
«Δανεικές προσευχές» από ένα τραγούδι των Αctive Μember
  Οι Αctive Μember είναι ένα ελληνικό συγκρότημα ραπ (ή low bap, όπως αυτοπροσδιορίζονται τα μέλη του). Ο στίχος του συχνά μιλάει για την εξέγερση. Από τα γνωστά τραγούδια του Β.D. Foxmoor, του τραγουδιστή του συγκροτήματος, είναι οι «Δανεικές προσευχές», με στίχους όπως: «Στις δανεικές τις προσευχές/ πονάς για άλλων τις πληγές». Στις «δανεικές προσευχές» γίνεται μνεία δύο φορές στο κείμενο των τρομοκρατών. Στη δεύτερη παράγραφο, όταν με λυγμικό λυρισμό το κείμενο περιγράφει πώς αντιλαμβάνονται τα μέλη της Σέχτας τη ζωή: «Είπαμε φτάνει πια... όχι άλλες ξοφλημένες μέρες... όχι άλλες ταπεινώσεις στη δουλειά... όχι άλλες δανεικές προσευχές για καληνύχτα...». Και πιο κάτω: «Όταν όμως απειλούνται οι δανεικές του προσευχές [σ.σ.: του πολίτη που υφίσταται τις συνέπειες της κρίσης] για τη μίζερη ψευδαίσθηση της ιδιοκτησίας του και ξεσηκώνεται τότε οι μέρες του είναι μετρημένες».
 «Έφοδος στον ουρανό» μία φράση για κάθε ουτοπία
  Είναι το πιο αγαπημένο κλισέ κάθε αναταραχής, στο όνομα της επανάστασης- κάθε επανάστασης. Στον δρόμο για την κατάκτηση κάθε ουτοπίας, όσοι συμφωνούν και μάχονται γι΄ αυτή μιλούν για «έφοδο στον ουρανό». Εφοδο στον ουρανό έκαναν οι μπολσεβίκοι το 1917, αλλά έφοδος στον ουρανό έχει χαρακτηριστεί και η δράση της ομάδας Μπάαντερ-Μάινχοφ, που είχε έντονη τρομοκρατική δραστηριότητα στη Γερμανία. Εφοδος στον ουρανό έχει χαρακτηριστεί η δράση όσων συμμετείχαν στα βίαια γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008, έφοδο στον ουρανό θεωρούν οι φίλοι του τον Δημήτρη Κουφοντίνα, που έχουν αναρτήσει στο Διαδίκτυο τις καταληκτικές στιγμές της απολογίας του στο δικαστήριο. Η Σέχτα θεωρεί ότι η δολοφονία Γκιόλια είναι το δικό της «άλμα για την έφοδο στον ουρανό» που επιζητούσε.

Να καταστραφεί η «καταναλωτική μαστούρα»
  Στην αρχή κιόλας της προκήρυξης γίνεται μνεία στη «βία» της εικόνας, των διαφημίσεων και της «καταναλωτικής μαστούρας». Ορολογία προσφιλέστατη σε νέους, ως επί το πλείστον, οργισμένους με το σύστημα, που έχει επανεμφανιστεί σε κείμενα άλλων οργανώσεων τρομοκρατικής βίας, στο πρόσφατο παρελθόν. «Τώρα που το χαμόγελο της καταναλωτικής μαστούρας άρχισε να σβήνει ζητάς την τιμωρία αυτών που σε οδήγησαν εδώ», έγραφε, με εξίσου λυρικό πεσιμισμό, το κείμενο προκήρυξης του Αντάρτικου Σχηματισμού Λάμπρος Φούντας που αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα έπειτα από βομβιστική ενέργεια στα γραφεία της τράπεζας ΗSΒC, τον προηγούμενο Μάιο.

«V for Vendetta» μια ταινία-πρότυπο


 Πρόκειται για ταινία από ένα κόμικς, σε κείμενο του αναμορφωτή των εικονογραφημένων αφηγημάτων, του Αλαν Μουρ. Ωστόσο είναι φως φανάρι πως ό,τι εκεί είναι αλληγορία και μυθοπλασία, εδώ είναι βαθιά πίστη και τρόπος μίμησης. Εκεί ο θρυλικός μασκοφόρος που ετοιμάζει την ανατροπή μιλάει σαν Λούξεμπουργκ και Μπάρμπαρα Κάρτλαντ (πετυχημένη συγγραφέας ρομαντικών ιστοριών) ταυτόχρονα. Η διαφορά είναι ότι εκεί είναι μυθοπλασία.
Οι «προεικονίσεις» και η βυζαντινή ζωγραφική

  Αν και η προκήρυξη της Σέχτα�� κάνει μνεία στη σχέση του Σωκράτη Γκιόλια με τους Βατοπεδινούς και με την Εκκλησία, τουλάχιστον υπορρήτως εισβάλλει σε σημεία του κειμένου μια κάποια, λόγια πάντως, εκκλησιαστική ορολογία. Γράφεται, κάπου, ότι «οι επαναστατικές οργανώσεις είναι οι μικρές προεικονίσεις ενός (...) μέλλοντος» που υποτίθεται ότι θα ανθήσει μέσα από τα ερείπια των αστικών κέντρων! Προεικονίσεις, πάντως, είναι, κυρίως στην ορολογία της βυζαντινής ζωγραφικής, οι αναπαραστάσεις γεγονότων που αποδίδονται εκ των προτέρων συμβολικά.
  Μιλώντας ορθοδόξως, βεβαίως, ελάχιστες αράδες παρακάτω, το κείμενο μιλάει για τον «ανορθόδοξο τρόπο στο σήμερα» των μελών της οργάνωσης. Στόχος, πάντα, φυσικά, η επιβολή της ουτοπίας των «επαναστατών», που γι΄ αυτούς είναι η πραγματική ορθοδοξία.

«30 μέτρα ευθείας βολής!» και η δίκη Κορκονέα
  Στο πρώτο υστερόγραφο της Σέχτας αναφέρεται ότι η «ανακοίνωσή» της αφέθηκε «σε απόσταση 30 μέτρων ευθείας βολής από το φυλάκιο και την πρόσοψη του Α.Τ. Νικαίας». Μπορεί να είναι σύμπτωση, αλλά όποιος έχει παρακολουθήσει τη δίκη του Κορκονέα, ο οποίος σκότωσε τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο, έχει ακούσει κατ΄ επανάληψη όλους τους παράγοντες της δίκης να συζητούν αν ήταν ευθεία η μοιραία βολή του κατηγορουμένου και από περίπου 30 μέτρα.

Δύο στυλ και επαναστατικός λυρισμός

  Και η εφημερίδα "Τα Νεα" συνεχίζει: Η δημοσιότητα που δόθηκε στην προκήρυξη της Σέχτας Επαναστατών έχει οδηγήσει σε μία γενική παραδοχή: ότι στην πραγματικότητα το κείμενο  είναι γεμάτο αφέλειες, γενικότητες, συναισθηματισμούς. Και τουλάχιστον είναι γραμμένο σε δύο στυλ. Στο άνοιγμα και στο κλείσιμο κυριαρχεί ο επαναστατικός λυρισμός. Το υπόλοιπο κείμενο είναι τεκμηριωμένο κατά βάσιν με πληροφορίες που ο καθένας μπορεί να βρει στον Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό (αλλά κυρίως ηλεκτρονικό), καθώς και σε μπλογκ.

  Περισσότερα ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου