ΙΩΣΗΦ ΑΠΟ ΑΡΙΜΑΘΑΙΑ
του Michael R. Burch
Ποιος είναι ο μυστηριώδης Ιωσήφ από την Αριμαθαία και γιατί εμφανίζεται χωρίς εξήγηση στο τέλος των ευαγγελίων;
Καταρχάς, πρέπει να έχουμε κατά νου ότι διαβάζουμε fanfiction για χριστιανικές αίρεση και όχι ιστορική αφήγηση.
Ο συγγραφέας του πρώτου γραμμένου ευαγγελίου, ο Μάρκος, έλεγε μια φανταστική ιστορία και είχε ένα πρόβλημα.
Στην ιστορία του, ο Ιησούς μόλις είχε σταυρωθεί και οι Ρωμαίοι συνήθως άφηναν τα θύματα της σταύρωσης πάνω στους σταυρούς τους, για να τα καταβροχθίσουν θησαυροί, ως μια τρομερή προειδοποίηση προς τους άλλους να μην αψηφούν τη ρωμαϊκή κυριαρχία ή να περιφρονούν τους ρωμαϊκούς νόμους.
Τι να κάνω, ω, τι να κάνω;
Ο συγγραφέας δεν μπορούσε να αφήσει τον νεκρό ήρωά του πάνω στο σταυρό να τον τσιμπολογούν κοράκια και γύπες!
Οι μαθητές ήταν φτωχοί και ανίσχυροι, και όλοι είχαν εγκαταλείψει τον δάσκαλό τους την ώρα της ανάγκης του.
Θα ήταν απρεπές για τις χριστιανές γυναίκες να προσφέρουν τα σώματά τους στους Ρωμαίους φρουρούς ως δωροδοκία.
Τι να κάνω, ω, τι να κάνω;
Ο συγγραφέας έπρεπε να αυτοσχεδιάσει.
Έτσι, επινόησε — γρήγορα, γρήγορα! — έναν νέο μαθητή που ήταν αρκετά πλούσιος ώστε να έχει έναν τάφο στον οποίο θα μπορούσε να ταφεί ο Ιησούς.
Άσχετα με το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι δεν είχαν κανένα λόγο να αφήσουν έναν ταραχοποιό που μόλις είχαν σταυρώσει να έχει μια αξιοπρεπή ταφή, κατά παράβαση τόσο των εθίμων τους όσο και των σκοπών τους.
Ο συγγραφέας ήλπιζε ότι δεν θα προσέχαμε αυτό το μεγάλο κενό στην πλοκή.
Γιατί το όνομα Ιωσήφ από την Αριμαθαία ;
Ο Δρ. Ρίτσαρντ Κάριερ έχει παρατηρήσει ότι η λέξη Αριμαθαία είναι ένα αραμαϊκό λογοπαίγνιο: ari- (καλύτερος) mathai- (μαθητής).
Όλοι οι άλλοι άρρενες μαθητές εγκατέλειψαν τον Ιησού, αλλά ο κύριος Καλύτερος Μαθητής δώρισε τον τάφο του για τον σκοπό αυτό!
Τέτοια ονόματα έχουν χρησιμοποιηθεί συχνά στη μυθοπλασία, ειδικά σε αλληγορίες, δίνοντάς μας ενδείξεις για τη φύση ή/και τον σκοπό ενός χαρακτήρα. Παρακάτω παραθέτω μερικά παραδείγματα.
Ο Ντένις ΜακΝτόναλντ στα Ομηρικά Έπη και το Ευαγγέλιο του Μάρκου ισχυρίζεται ότι αυτός ο νέος μαθητής βασίστηκε στον βασιλιά Πρίαμο, ο οποίος παρακάλεσε τον Αγαμέμνονα για το σώμα του δολοφονημένου γιου του Έκτορα. Έτσι, ο νέος χαρακτήρας ονομάζεται Ιωσήφ επειδή παίρνει τη θέση του πατέρα του Ιησού, Ιωσήφ.
Η πιο διάσημη χριστιανική αλληγορία, το " Η Πρόοδος του Προσκυνητή " του Τζον Μπάνιαν , είναι γεμάτη με τέτοια αλληγορικά ονόματα, όπως ο πρωταγωνιστής Κρίστιαν , οι σύντροφοί του Πιστός , Ελπιδοφόρος και Ελεήμων , και ψευδείς οδηγοί όπως ο Κύριος Κόσμος Σοφός και ο Κύριος Ομιλητικός.
Για άλλη μια φορά, βλέπουμε ότι τα ευαγγέλια γράφτηκαν σαν μυθοπλασία.
Αλλά δυστυχώς!, ο Θεός χρειαζόταν καλύτερους επιμελητές.
από τον Michael R. Burch
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου