Πληροφορίες για τη ζωή του Ιησού -άν και η εποχή του ήταν μία από τις καλύτερα τεκμηριωμένες ιστορικά- δεν έχουμε άλλες, εκτός από εκείνες που περιέχονται στα ευαγγέλια. Για την καταγωγή του ειδικότερα πληροφορίες περιέχουν μόνο το πρώτο και το τρίτο ευαγγέλια· κι αυτά όμως δεν συμφωνούν μεταξύ τους, αυτοαναιρούνται, αλληλοαναιρούνται, έχουν πλείστες αντιφάσεις.
Η ιστορικότητα του Ιησού όμως θεωρείται αναμφισβήτητη, οπότε είμαστε υποχρεωμένοι να μελετήσουμε τι ακριβώς είναι καταγραμμένο.
Πλήρης ασυμφωνία στην γενεαλογία του Ιησού (από τον Αβραάμ και εντεύθεν) μεταξύ των δύο ευαγγελιστών - κι ας έγραφαν με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
«Κατά Ματθαίον», α΄ 1-17: «Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού, υιού του Δαβίδ, υιού του Αβραάμ. Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ, Ισαάκ δε εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε εγέννησε τον Ιούδαν και τους αδελφούς αυτού, Ιούδας δε εγέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά εκ της Θάμαρ, Φαρές δε εγέννησε τον Εσρώμ, Εσρώμ δε εγέννησε τον Αράμ, Αράμ δε εγέννησε τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ δε εγέννησε τον Ναασσών, Ναασσών δε εγέννησε τον Σαλμών, Σαλμών δε εγέννησε τον Βοόζ εκ της Ραχάβ, Βοόζ δε εγέννησε τον Ωβήδ εκ της Ρουθ, Ωβήδ δε εγέννησε τον Ιεσσαί, Ιεσσαί δε εγέννησε τον Δαβίδ τον βασιλέα. Δαβίδ δε ο βασιλεύς εγέννησε τον Σολομώντα εκ της του Ουρίου, Σολομών δε εγέννησε τον Ροβοάμ, Ροβοάμ δε εγέννησε τον Αβιά, Αβιά δε εγέννησε τον Ασά, Ασά δε εγέννησε τον Ιωσαφάτ, Ιωσαφάτ δε εγέννησε τον Ιωράμ, Ιωράμ δε εγέννησε τον Οζίαν, Οζίας δε εγέννησε τον Ιωάθαμ, Ιωάθαμ δε εγέννησε τον Άχαζ, Άχαζ δε εγέννησε τον Εζεκίαν, Εζεκίας δε εγέννησε τον Μανασσή, Μανασσής δε εγέννησε τον Αμών, Αμών δε εγέννησε τον Ιωσίαν, Ιωσίας δε εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος. Μετά δε την μετοικεσίαν Βαβυλώνος Ιεχονίας εγέννησε τον Σαλαθιήλ, Σαλαθιήλ δε εγέννησε τον Ζοροβάβελ, Ζοροβάβελ δε εγέννησε τον Αβιούδ, Αβιούδ δε εγέννησε τον Ελιακείμ, Ελιακείμ δε εγέννησε τον Αζώρ, Αζώρ δε εγέννησε τον Σαδώκ, Σαδώκ δε εγέννησε τον Αχείμ, Αχείμ δε εγέννησε τον Ελιούδ, Ελιούδ δε εγέννησε τον Ελεάζαρ, Ελεάζαρ δε εγέννησε τον Ματθάν, Ματθάν δε εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα Μαρίας, εξ ης εγεννήθη Ιησούς ο λεγόμενος Χριστός. Πάσαι ουν αι γενεαί από Αβραάμ έως Δαβίδ γενεαί δεκατέσσαρες, και από Δαβίδ έως της μετοικεσίας Βαβυλώνος γενεαί δεκατέσσαρες, και από της μετοικεσίας Βαβυλώνος έως του Χριστού γενεαί δεκατέσσαρες».
«Κατά Λουκάν», δ 23-38: «Και αυτός ην ο Ιησούς ωσεί ετών τριάκοντα αρχόμενος, ων, ως ενομίζετο, υιός Ιωσήφ, του Ηλί, του Ματθάν, του Λευΐ, του Μελχί, του Ιωαννά, του Ιωσήφ, του Ματταθίου, του Αμώς, του Ναούμ, του Εσλίμ, του Ναγγαί, του Μαάθ, του Ματταθίου, του Σεμεΰΐ, του Ιωσήχ, του Ιωδά, του Ιωαννάν, του Ρησά, του Ζοροβάβελ, του Σαλαθιήλ, του Νηρί, του Μελχί, του Αδδί, του Κωσάμ, του Ελμωδάμ, του Ηρ, του Ιωσή, του Ελιέζερ, του Ιωρείμ, του Ματθάτ, του Λευϊ, του Συμεών, του Ιούδα, του Ιωσήφ, του Ιωνά, του Ελιακίμ, του Μελεά, του Μαϊνάν, του Ματταθά, του Νάθαν, του Δαβίδ, του Ιεσσαί, του Ωβήδ, του Βοόζ, του Σαλμών, του Ναασών, του Αμιναδάβ, του Αράμ, του Ιωράμ, του Εσρώμ, του Φαρές, του Ιούδα, του Ιακώβ, του Ισαάκ, του Αβραάμ, του Θάρα, του Ναχώρ, του Σερούχ, του Ραγαύ, του Φάλεκ, του Έβερ, του Σαλά, του Καϊνάν, του Αρφαξάδ, του Σημ, του Νώε, του Λάμεχ, του Μαθουσάλα, του Ενώχ, του Ιάρεδ, του Μαλελεήλ, του Καϊνάν, του Ενώς, του Σηθ, του Αδάμ, του Θεού».
Επισήμως πατέρας του Ιησού είναι ο Γιαχβέ, ο οποίος γονιμοποίησε τη Μαριάμ με τη βοήθεια του αρχαγγέλου του, Γαβριήλ. Αλλά εξ ίσου επισήμως ο Χριστός είναι γιός του μνηστήρα της Μαριάμ, Ιωσήφ, γι΄ αυτό οι ευαγγελιστές παραθέτουν το γενεαλογικό δένδρο του «μνήστορος» ξυλουργού, δηλαδή για να αποδείξουν, ότι ο ιδρυτής της χριστιανικής θρησκείας έχει, μέσω Ιωσήφ, το αίμα τού Δαυίδ, τού Αβραάμ κ.λπ. Όμως και σ΄ αυτό ή δεν συμφωνούν ή τερατολογούν. Κι όμως το χάος αυτό των θεόπνευστων δήθεν βιογραφικών πληροφοριών και απολύτων αληθειών γύρω από τον αρχηγό του χριστιανισμού δεν εμποδίζει την τυφλή πίστη των ανθρώπων - απλοϊκών έως πλανηταρχών!... (Στην εικόνα: «Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου». Πίνακας του Ελ Γκρέκο, όπου ο Γαβριήλ «εξομολογείται τον έρωτα του Θεού προς τη Μαριάμ».) ΤΙ ΣΪ ¨ΘΕΟΣ¨ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΙΔΙ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ??
Παρατηρήσεις επί των αναγραφομένων στις ανωτέρω περικοπές:
- Κανείς εκ των δύο ευαγγελιστών δεν αναφέρει καμμία χρονολογία. - Εκτός από τη μητέρα του Ιησού Μαρία (Μαριάμ) ελάχιστα ονόματα άλλων γυναικών προγόνων του αναφέρονται. Ο Ματθαίος αναφέρει συνολικά μόνο τέσσερις γυναίκες κι ο Λουκάς καμμία.
- Η μία γενεαλογία φθάνει μέχρι τον Αβραάμ, ενώ η άλλη μέχρι το θεό.
- Ο Ματθαίος αναφέρει, ότι από της μετοικεσίας Βαβυλώνας έως του Ιησού είναι γενεές 14, αλλά παραθέτει 13.
- Εκτὸς από τον πατέρα του Ιησού, Ιωσήφ, και τον παππού του Ματθάν, δεν υπάρχει συμφωνία σε κανένα από τα 40 κατά Ματθαίον και 77 κατά Λουκάν ονόματα των προγόνων του. Υπενθυμίζεται, ότι τα βιβλία αυτά θεωρούνται από τους χριστιανούς θεόπνευστα. - Δέν υπάρχει κανένα όνομα ελληνικό, σε πείσμα των ρωμιορθοδόξων «θεωρητικών», που τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να προπαγανδίζουν τη δήθεν ελληνική καταγωγή του Ιησού. - Τα ίδια τα ευαγγέλια μας λένε, ότι «η σύλληψις εν γαστρί» της Μαριάμ, όπως της ανακοίνωσε ο άγγελος Γαβριήλ, έγινε με το Άγιο Πνεύμα («κατά Λουκάν», α΄ 26-41). Εφ΄ όσον ο Ιωσήφ δεν έπαιξε κανένα ρόλο σ΄ αυτήν την εγκυμοσύνη, όλη η παρατιθέμενη γενεαλογία των ανδρών «προγόνων» του Ιησού δεν έχει κανένα νόημα. Αν εξετάσουμε τη γενεαλογία που παραθέτει ο Λουκάς, η οποία φθάνει μέχρι τον Θεό, από τον Ιησού μέχρι τον Αδάμ είναι 77 γενεές. Πολλαπλασιάζοντας το 77 επί τον μέσο όρο των 30 ετών για κάθε γενιά, βρίσκουμε τον αριθμό 2.210. Ο πρώτος άνθρωπος δηλαδή, σύμφωνα με τον χριστιανισμό, περπάτησε στη γη το 2.210 π.Χ.. Η Παλαιά Διαθήκη βέβαια ισχυρίζεται σχετικά με τη διάρκεια ζωής μερικών από τους «προπάτορές» μας, ότι ορισμένοι εξ αυτών έζησαν μερικές εκατοντάδες χρόνια (π.χ. Νώε, Μαθουσάλας κ.τ.λ.). Αυτό δεν αλλάζει τίποτε. Το πολύ-πολύ να πάει η ημερομηνία αυτή 2-3 χιλιετίες πιο πίσω.
Όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι κάποιος, δεν μπορεί να δεχθεί την ιστορικότητα μιας προσωπικότητας, την οποία αναφέρουν μόνο δύο πηγές –τα ευαγγέλια, που σημειωτέον από κανέναν δεν θεωρούνται ιστορική πηγή- κι οι οποίες, παρ΄ όλο που βρίσκονταν τόσο κοντά σε αυτήν την προσωπικότητα, διαφέρουν τόσο πολύ μεταξύ τους. |
apollonie καλησπερα, ποια η αποψη σου για τον λιακοπουλο? θα με βοηθουσε πολυ η αποψη σου! παρακολουθω το μπλοκ σου καθημερινα, ολες τις αναρτησης. ευχαριστω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέει πολλές σαχλαμάρες!
Διαγραφή"Οι ερμηνευτές της Βίβλου εδώ και χρόνια γνωρίζουν ότι ο Ματθαίος, γράφοντας για Ιουδαίους και χριστιανούς εξ Ιουδαίων, παρουσιάζει την καταγωγή του Ιησού από τη γραμμή του Ιωσήφ, με κενά, με σχηματικό-επιλεκτικό τρόπο, με 42 γενιές (14x3)από τον Αβραάμ μέχρι τον Ιησού, για μνημονοτεχνικούς λόγους (παραλείποντας ορισμένα ονόματα), μέσω του γιου του Σολομώντα, αποδεικνύοντας ότι ήταν ο νόμιμος βασιλικός απόγονος του Δαυίδ. Έτσι, το όνομα του Ιωσήφ αναφέρεται στα πρώτα κεφάλαια του Ματθαίου 7 φορές, αλλά το όνομα της Μαρίας μόνο 4. Ενώ, ο Λουκάς, (γράφοντας για εθνικούς), αναφέρει 77 ονόματα. Ξεκινά από τον θετό πατέρα του Ιησού, τον Ιωσήφ, ανιχνεύοντας τη γενεαλογία του Ιησού, μέχρι τον πρώτο γενάρχη, τον Αδάμ (Λουκ. 3:38), μέσω της γραμμής της μητέρας του Μαρίας (Λουκ. 3:23, 1:32-35) και μέσω του άλλου γιου του Δαυίδ, του Νάθαν, αποδεικνύοντας ότι ήταν ο φυσικός απόγονος του Δαυίδ, αλλά και ότι ο Ιησούς είχε μια πανανθρώπινη αποστολή για τη σωτηρία των ανθρώπων απ' όλα τα έθνη (πρβλ. Λουκ. 24:46, 47 - Πρξ. 1:8, 13:46-48, 26:23, 28:38). Γι' αυτό και στα πρώτα δύο κεφάλαια του Ευαγγελίου του Λουκά, το όνομα της Μαρίας αναφέρεται 12 φορές, ενώ του Ιωσήφ μόνο 3.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαφορετικά ονόματα στους γενεαλογικούς καταλόγους υπαρχουν μόνο από τον Ζοροβάβελ και κάτω, διότι πολλές φορές υπήρχαν στους Εβραίους διπλά ονόματα (π.χ. ο απόστολος Παύλος λεγόταν και Σαύλος ή Σαούλ, ο απόστολος Πέτρος λεγόταν και Κηφάς, Συμεών ή Σίμων, γιος Ιωνά ή Ιωάννη, κ.λπ.) και γινόταν επιγαμίες και υιοθεσίες μεταξύ τους, ώστε, κάποια ονόματα να αλλάζουν σε κάποιους καταλόγους και αρχεία (π.χ. Ζοροβάβελ, γιος του Φεδαϊα-Σαλαθιήλ). Επίσης, ενδέχεται, ο Ματθαίος να χρησιμοποίησε δημόσιους καταλόγους που επί Ηρώδη καταστράφηκαν και ανασυντάχθηκαν από διάφορες πηγές, ενώ ο Λουκάς ιδιωτικούς καταλόγους αριθμώντας γενεές. Αυτή την εξήγηση υποστήριξαν και αρχαίοι ερμηνευτές, όπως ο Ιουστίνος, ο Ωριγένης, ο Τερτυλλιανός, ο Ειρηναίος κ.α. Ενδιαφέρουσα είναι και η ερμηνεία-άποψη του εκκλησιαστικού συγγραφέα Ευσέβιου, ο οποίος στηριζόμενος σε πληροφορίες του Ιούλιου του Αφρικανού (2ος αι. μ.Χ.), αναφέρει ότι ο θετός πατέρας του Ιησού, ο Ιωσήφ, ήταν υιοθετημένος και είχε επέλθει ένας ανδραδελφικός γάμος."
(Απόσπασμα από το βιβλίο "Dawkins vs Ιησούς", Δημήτρης Τσινικόπουλος)
Διαβάστε στο λινκ σχετικά με τις 14 γενεές γιατί δεν τα γράφετε σωστά...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.academia.edu/44087675/%CE%91%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%BC%CE%B5_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%99%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%8D_%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D_%CE%A7%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82_%CE%A3%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B1%CF%82
(KHRISNA ΛΑΤΡΕΊΑ ΤΟΥ ΠΛΟΎΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗς ΦΉΜΗς)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλλαγή της ζωής σας δεν είναι ποτέ εύκολη, infact μερικές φορές εντελώς επώδυνη του, αλλά τίποτα δεν είναι πιο επώδυνη από ό, τι βλέπουμε τον εαυτό σας σε ένα μέρος χρόνο με το χρόνο, χωρίς καμία σημαντική πρόοδο είναι κάτι για να ανησυχείτε, αν πραγματικά μπορείτε να κρατήσετε τον εαυτό σας υπόλογο και να κάνετε ένα βήμα προς την κατεύθυνση της κίνησης προς τα εμπρός. Θα μπορέσεις να πάρεις τον έλεγχο της ζωής σου. Και σου εγγυώμαι ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα η ζωή σου θα φαίνεται πιο διαφορετική από ό,τι σήμερα.
Μπορείτε να συμβουλευτείτε το μεγάλο μαντείο KHRISNA για όλες τις πνευματικές σας ανάγκες ή να συμμετάσχετε μυστική αδελφότητα μας για μια καλύτερη ζωή. Οι πόρτες μας είναι πάντα ανοιχτές για όσους αναζητούν το φως κλήση ή Whatsapp +971544105744