Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Σαφάρι για φθηνές τιμές

Ενώ το εισόδημα των καταναλωτών συρρικνώνεται, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ συνεχίζουν τις αυξήσεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα. Νέα υπηρεσία για συγκρίσεις τιμών στη διάθεση των πολιτών από το υπουργείο Οικονομίας. Οι εκτιμήσεις για το επόμενο Φθινόπωρο
Την ώρα που το εισόδημα των Ελλήνων πολιτών συρρικνώνεται, σούπερ μάρκετ-θυγατρικές πολυεθνικών συνεχίζουν τις ανατιμήσεις σαν να μην συμβαίνει τίποτα και προχωρούν σε αυξήσει τιμών σε βασικά είδη διατροφής και καθημερινής υγιεινής.
Όπως αναφέρει η "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία", μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, προχώρησε σε αυξήσεις 4,99% σε 376 προϊόντα απαραίτητα για το νοικοκυριό.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Οικονομίας, αυξήσεις από 2,1% έως 3,7% έγιναν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και σε άλλες έξι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Λόγω των αυξήσεων που προκαλούν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης, αλλά και η νέα αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ από την 1η Ιουλίου, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και να μάθουν να συγκρίνουν τιμές πριν αγοράσουν.
Έτσι, το Παρατηρητήριο Τιμών (www.e-prices.gr)  του υπουργείου Οικονομίας, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, θα θέσει σε λειτουργία σχετική εφαρμογή, την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι καταναλωτές, ώστε να μπορούν να πληροφορούνται για τις τιμές εκατοντάδων προϊόντων σε πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης.
Αυτό θα βοηθήσει πιθανότατα στο να γλυτώσουν αρκετά χρήματα, καθώς πολλές φορές παρατηρούνται μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές και μεταξύ των καταστημάτων των αλυσίδων, που προσελκύουν τους περισσότερους πολίτες αλλά και στις τιμές μεταξύ των πολυεθνικών και των σούπερ μάρκετ της γειτονιάς.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι από το Φθινόπωρο που η κρίση θα ενταθεί, οι καταναλωτές θα πρέπει να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο ψάχνωντας για τις φθηνότερες τιμές, καθώς τα καταστήματα είναι πιθανό λόγω του ανταγωνισμού να προσπαθήσουν να ρίξουν τις τιμές σε κάποια προϊόντα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν πολλά προϊόντα για τα οποία υπάρχει περιθώριο μείωσης που φτάνει το 15%. Επίσης, οι καταναλωτές ίσως θα πρέπει να συνηθίσουν στο να κάνουν τα ψώνια τους από διαφορετικά σούπερ μάρκετ, καθώς παρατηρείται το φαινόμενο, μια αλυσίδα να έχει πιο ακριβά τα αναψυκτικά και πιο φθηνά άλλα είδη όπως τα μακαρόνια ή να διαφοροποιούνται οι τιμές από κατάστημα σε κατάστημα της ίδιας αλυσίδας. Επομένως, θα πρέπει ο καταναλωτής να εκμεταλλευτεί τον ανταγωνισμό, αλλά και να ψάξει για τις ευκαιρίες στις αποκλίσεις των τιμών. Με την προϋπόθεση φυσικά ότι θα έχει έστω και ένα ελάχιστο εισόδημα το ερχόμενο Φθινόπωρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου